Jom Follow

Rabu, 12 Mei 2010

pesan!!

kelas semalam sempat juga sembang-sembang dgn beberapa leader. bincang pasal rakan kongsi hanya pandai sponsor. tiap-tiap bulan sponsor org baru. lepas tu mati. masuk, mati. masuk mati. kadang-kandang mati tak sampai sebulan. tak sempat ambil barang pun ada. tak sempat tunjuk prospek, dah mati. siapa yg bersalah? upline atau orang baru. kalau asyik orang baru je mati. mesti semak upline.

kena tahu apa upline cakap dengan dlinenya. apa upline sms kat dlinenya. ini penting. soal komunikasi. salah komunikasi orang tak lama dengan kita. salah cakap orang tak suka.

terpikir juga aku. mungkin semasa bentang MP, lebih-lebih pulak citenya. bila datang kelas ada sedikit perbezaan dgn MP taipan. ornag rasa tertiup. lepas tu terus tak meniaga.

kalau lama sikit, cakap pulak tak jaga. baru-baru, cakap masih lg jaga. bila lama sikit mula cakap lain. sombong, ego, mengarah dan bersikap macam bos pulak, cpt marah. org jadi stress. buat hai-o, nak santai-santai, stress yang dpt. ini pun org akan berhenti meniaga.

orang akan berhenti, kalau kurang komunikasi. lepas masuk. call dah kurang. kalau call pun, dok push tunjuk orang je. stress org. sebelum masuk, asyik call je. ini pun org akan nilai kita. jgn putus komunikasi. call, sembang-sembang, minum-minum. ini kena buat dgn rakan kongsi, jumpa cite meniaga. jgn dok cite lain. hilang fokus pulak.

dah cdm pun kena selalu call. nanti dline rasa meniaga sorang-sorang. call tu sbg sokongan pd dia. dia rasa seronok, dihargai, diperlukan dan semgt akan ada. meniaga pun naik. buka ambil sikap dah boleh wat sendiri, tak payah kisah lg. jgn buat gitu. sepanjang masa dline akan perlukan suntikan semangat dari kita. jgn lupa pada mereka. sayangilah mereka. bimbinglah mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable