Jom Follow

Isnin, 31 Mei 2010

nilai1

semalam ada kelas pengukuhan di Allison Kelana. kelas dikendalikan oleh cdm roshila dan cdm siti rohani. ramai yang hadir, lebih dari 100 orang. kat mana buat kelas, warga Taipan pasti datang. nak dapatkan ilmu. mula-mula nak buat kelas untuk group dia saja. tapi memandang sambutan hangat, pindah ke bilik yang lebih besar dan selesa. ramai juga cdm yang hadir, nak kutip ilmu untuk berjuang di medan dan boleh berkongsi dengan rakan kongsi. strategi tt ini masih lagi baru. perlu banyak lagi penambahan untuk lebih mantap lagi. tanya sini, korek sana semata-mata nak mantapkan MP. bila dah mantap nanti, meniaga akan menjadi-jadi. sekarang ni mungkin tak berapa nak jadi. tak apa ini proses belajar.
perkongsian ilmu oleh cdm roshila.


nak berjaya bukan mudah, pengorbanan dan yakin pada diri amat penting. dalam alam pekerjaan pendidikan menjadi sandaran utama, tapi meniaga mlm, taraf pendidikan dok tepi. rajin, tekun, berani dan buat,buat je sampai jadi. inilah prinsip yang dipengang oleh cdm siti rohani bersama cdm amran.
penuh dewan. dari kl dan melaka pun datang. bukan nilai je. ilmu punya pasal. dsm sharif dan dsm zul antara penggerak taipan di nilai. setiap jumaat akan bergemalah go go taipan di bandar baru nilai. setaip minggu semakin ramai. tahniah untuk anda berdua.

semalam aku ke sana. sorang je, cdm kartini kena layan anak-anak. sempat jumpa dengan kawan. bangkitkan semangat sikit. nak berjaya dalam hidup mesti ada keberanian. mana ada orang penakut jadi hebat. hanya orang berani je yang akan berjaya dalam kehidupannya. nak meniaga mulut tu kena lebat. kalau senyap, meniaga nak jadi. anak baru sorang, kos semakin bertambah. kena buat sesuatu yang boleh tambah pendapatan. masa muda inilah nak buat sesuatu usaha. masa muda inilah nak kumpul harta banyak, masa muda inilah nak kerja gile-gile. masa muda inilah nak cari pengalaman sebanyak mungkin. dah tua, dah tak larat. kena ada matlamat yang jelas. tak boleh main-main. keputusan hari ini, akan menentukan corak kehidupan masa akan datang. nak berniaga pun mulakan dengan kawan-kawan terdekat dulu. orang tak nak tak apa, anggap kita sedang belajar.
antara cdm yang hadir;

1-cdm roshila
2-cdm zefry
3-cdm wan mahathir
4-cdm shahrina
5-cddm syed huzair
6-cdm hj cha
7-cdm siti rohani
8-cdm amran
9-cdm khazir
10-cdm siti rozana
11-cdm tok din
12-cdm rema
13-cdm norzarina
14-cdm nasir
15-cdm kamarudin

fokus utama mereka ialah nak jayakan semua rakan kongsi. kalau anda nak berjaya, ikutlah jejak mereka ini. buat sampai jadi.
sape-sape yang nak buat kelas dipersilakan. taipan mengalu-alukan.
jumpa anda dipuncak kejayaan..

1 ulasan:

  1. Salam. Ada sesiapa yg boleh bgtahu dimana cdm amran berada minggu ini. Saya ingin mengikuti sessi bersama beliau. Kalai ada sesiapa tahu tlg maklumkan disini. Saya hendak berjumpa beliau. Sekian terima kasih.

    BalasPadam

Sociable