Jom Follow

Isnin, 5 Mac 2012

Phang OO Lang.

Phang Oo Lang Kedai Ubat.

Ziarah Perlis, Kedah, Padang Besar.
Inilah destinasi aku, Phang OO Lang Kedai Ubat.
Kedai ini terletak di Jalan Satu, Pekan Kepala Batas.
Stok ubat aku dah habis hari sabtu.
Jadi terus ambil ubat, untuk sebulan pulak.
Dah 7,8 bulan aku ambil ubat kat sini.
Kedai ubat dah lebih 30 tahun beroperasi.
Siap ada hospital lagi, tapi aku tak pernah jenguk pun.
Kebanyakan pesakitnya pemyakit diabetis yang kronik.
Luka dan kalau ke hospital kerajaan dah kena potong.
Tapi kat sini, masih boleh pulih lagi.

Sape-sape yang nak cuba ubat kat sini dan dah jemu dengan ubat spital.
Boleh datang dan call dulu; 04-5751921.

Aku sampai kat sini jam 11.30 pagi.
Kira ok la tu, bertolak dari Kinrara jam 8.15 pagi.
Kos aku sebulan RM270.00 untuk ubat kat sini.
Kalau aku tak sempat ke sana. Mereka pos je, asalkan masuk duit dulu.
Atau pun, kalau ada sape-sape warga utara nak turun KL, pesan kat mereka je.
Aku rasa semacam je kalau tak kena ubatnya.
Aku tambah lagi dengan garam buluh setiap pagi dan petang.
Kadang-kadang tengahari pun kena juga.

Jom berniaga bersama;
Akademi Taipan181.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable