Jom Follow

Sabtu, 1 Mei 2010

aku mesti berjaya

katakan setiap pagi katakan pada diri.
hari-hari, setiap hari saya mesti ceria.
hari-hari, setiap hari saya mesti cemerlang.
hari-hari, setiap hari saya mesti berniaga.
hari-hari, setiap hari saya mesti boleh.
hari-hari, setiap hari saya mesti hebat.
hari-hari, setiap hari saya mesti berjaya.
mulai hari ini, cuba katakan kata-kata ini pada diri kita selama sebulan. tengoklah hasilnya. pasti menakjubkan. jadikan ini sebagai habit kita. kalau kekal selama setahun. sukar nak bayangkan bagaimana meniaga anda boleh kembang.

tukarkan kata-kata negatif yang sering berputar-putar dalam pikiran. hari ini mood aku tak baik. hari ini orang cuti, nak berehat tak bagus g kacau orang nak berehat. aku memang tak boleh meniaga besar. aku terlalu sibuk dan belum ada bukti nak tunjukan pada prospek. kereta aku kecil, malu nak jumpa dengan prospek yang lebih hebat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger