Jom Follow

Jumaat, 31 Disember 2010

2011-4


Impian 2011.impian 2011.impian 2011.impian 2011.
impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011

impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011. impian 2011.

impian diri
impian keluarga
impian kewangan
impian pekerjaan
impian sosial.

Citera Haji2


salam.
bertemu lagi. harap semuanya sihat. semuanya dalam perlindungan Allah semua. dok buat apa semua. yang tidur, dah boleh bangun. dok rehat lama, dah boleh bekerja. ada yang baru solat jumaat, selamat bersolat. kat Mekah sekarang ni sedang solat kot. teringat masa kat sana. nak solat jumaat kena masuk masjid 2 jam awal. kalau tak, tak dapat masuk. kena solat kat luar je. aku ada pengalaman kat mekah baru- baru ini. bersolat jumaat atas bumbung. panas. nasib baik ada juga bayang-bayang bangunan sekitar masjid. kalau 2 jam berpanas, bisa demam. 

syukur aku dah 3 kali ke Mekah. 2 kali mengerjakan umrah. 1 kali mengerjakan haji. syukur. rezeki melimpah ruah sejak kami berniaga bersama AT181. bukan join dah harap jadi. tapi kami buat sehabis baik dan tak lupa doa pada Allah.

isteri dah 4 kali ke sana. 3 kali mengerjakan umrah, 1 kali mengerjakan haji. bulan 3/2010 kami ke sana bersama anak kami. syukur, kecik-kecik dah sampai ke sana. mak bapaknya umur cecah 34 tahun baru sampai sana.
Khalif Aiman bin Kamarudin. muda-muda dah mengerjakan umrah. bapak dan mak kamu umur cecah 34 baru mengerjakan umrah.

Melawat ladang unta

 
Mim bergambar di kubur syuhadah uhud

Semasa tunggu solat di masjidil haram.

'Abang doakan buat abah dan mim kerja lagi kuat dan dapat ke sana setiap tahun.'
' ya Allah, berilah rezeki yang melimpah ruah, agar setiap tahun kami dapat ke sana. dapat solat di Masjidil haram dan solat di Masjid Nabawi, kami amat merindui untuk bersolat di sana. indahnya kenangan itu, ya Allah.'

mula-mula mengerjakan umrah tahun 2009. pergi bersama hai-o.  di mekah menginap di hotel Firdaus, manakala di madinag menginap di movinpeck.

umrah mac 2010- pergi sendiri bersama anak. kosnya lebih kurang RM15k seorang. di mekah menginap di hotel zam-zam grand suites. di madinah, menginap di Hotel The Oberoi.

haji 2010- pakej nilam 2 orang sebilik. kos seorang RM40K seorang. bersyukur dapat ke sana dalam usia muda dan dapat mengerjakan amalan dengan sempurna. di mekah kami menginap di hotel dar al -eiman. hanya 30m dari perkarangan masjid. kalau tak meniaga bersama AT181. tak terpikir kami akan ke sana dalam usia begini. 
geng botak; semuanya ada perniagaan sendiri. ada yang setiap tahun mengerjakan haji sejak 1998. ada yang dah 6 kali mengerjakan haji.

Sabiamad abd Ahad bersama isterinya; mereka juga ada perniagaan sendiri.

DR Tengku Hasmadi, pemilik syarikat motivasi alihan pelajar.

Datuk Mukriz; Timbalan Menteri MITI

Isteri Menteri Besar Perak.

kami paparkan ini bukan nak banggakan diri. tapi sekadar berkongsi kegembiraan je. potensi meniaga mlm terlalu hebat. orang biasa-biasa boleh ke mekah bersama usahawan berjaya. jemaah yang bersama pakej kami, boleh dikatakan peniaga-peniaga hebat. ada stesen minyak, doktor pakar, profesor, datuk-datuk. kami je usahawan mlm. nak mengaku pun segan. mereka kalau kerja pun dah Jusa.

ada juga kawan-kawan yang sama-sama mengerjakan haji tahun ini, balik ke Malaysia je terus gi daftar. nak ke menunaikan haji lagi tahun depan. tapi TH kata tak boleh daftar lagi. mesti tunggu 5 tahun lagi. alamak! 





Ustaz Abdul Salam

pakej mengerjakan umrah bersama hai-o, ditunda ke bulan mac. kerajaan arab saudi tak keluarkan visa ziarah tahun ini. kalau gitu, aku boleh g lagi ke sana.

pasangkan impian 2011, mengerjakan Haji bersama Tabung Haji Travel. kami daftar pun 2 bulan sebelum terbang ke Mekah.

2011-3

semalam 29/12/2010 kami ke Safira Club.bersama Cdm hebat.
  1. Cdm Muhammad Razali.
  2. Cdm Wan Mahadzir
  3. Cdm Shahrina
  4. Cdm Kamarudin
  5. Cdm Kapten Jai.



Apa yang berbeza antara keduanya. kami amat berbangga dengan perbezaan itu. tahniah warga AT Utara, saban minggu menhidupkan malam rabu dengan kelas perniagaan. hujan, ribut, panas,bola, raya, puasa, sakit, demam, kematian, kelas tetap diadakan. warga AT KL yang sudi hadir juga amat AT hargai.
 se

jumpa je 181, pasti ambil foto, semasa berhenti di kawasan rehat gunung semanggol.  semasa balik dari Safira Club semalam, pekena nasi lemak.

isi penuh tangki semalam. hari ini pun belum isi lagi. isi di Kawasan Rehat Juru.


Walaupun ada perlawanan sepakbola semalam. kehadiran warga AT di Safira Club masih membanggakan. masih lagi penuh. kami sampai awal, sempat tengok perlawanan tersebut restoran pelita seberang jaya. separuh masa pertama je dapat. lepas tu gi kelas pulak, kelas semalam ramai prospek baru. teruja lihat demo produk biozone food.

Demo produk semalam. biozone food purifier, produk ajaib Hai-o Marketing. masih baru dipasaran. 1Rumah 1Biozone food. panas,panas,panas,panas..


tadi aku ke bahagian pinjaman perumahan. nak settle rumah,yang kami beli guna pinjaman kerajaan. lepas berhenti, 2003 kami lambat settle, interest naik 9%.  nak jual,kami masih lagi kena tambah duit lagi. semakin lama semakin bertimbun.


Kadar pinjaman perumahan kerajaan Malaysia. mana kelayakan anda? harga rumah semakin mahal. agak-agak area mana rumah yang dapat dibeli melalui pinjaman perumahan kerajaan. nak beli rumah lagi mahal, kena buat loan bank. jadi income pun kena lebih tinggi lagi. mesti meniaga......


Kalau harga rumah ini, berapa rm sebulan perlu dibayar kalau loan 85%. kalau makan gaji,mampukah  kita memilikinya. tentu sukar, tapi orang cina berebut-rebut nak beli. kenapa? mereka ada duit, meniaga kerjaya pilihan mereka. orang kita memilih untuk makan gaji. tetap, stabil dan adanya pencen.

telah tiba masanya kita, umat islam bangunkan ekonomi kita. kek ekonomi negara biarlah kita yang dapat bahagian yang sepatutnya. nak dapat lebih tentulah dengan menjalankan perniagaan. perniagaan menjanjikan pendapatan yang lumayan kalau kena caranya dan sanggup bekerja keras, bekerja lebih tekun, berkerja lebih rajin lagi. bekerja lebih lama lagi. usahlah terlalu berharap kepada kerajaan membantu kita, sebaliknya kitalah kena buktikan orang islam boleh. orang islam bisa.

2011-2

Salam
Salam perjuangan
Salam pengorbanan
Salam kemenangan
Salam 1Malaysia.

Bertemu lagi. Belum tidur. Masih bertenaga. Malam masih muda. Otak masih berfikir. Masih ada benda mau dikongsikan. Masih ada cite lagi. Dah hujung tahun 2010. Tinggal beberapa jam saja lagi.

2010 akan pergi. 2011 isi ruang kosong. impian belum semua tercapai lagi. walaupun dah banyak juga yang dah capai. impian yang besar-besar masih lagi tersasar. 2011 harap akan melalui landasan betul. bergerak menuju impian.

2010, harapkan panas sampai kepetang, rupanya hujan ditengahari. bukan hujan je malah ribut petir datang bersama. awal tahun perjalanan dah molek. tiba-tiba masalah datang, terlalu awal, tanpa bersedia, hilang arah dan hilang fokus. sibuk selamatkan mana yang penting sehingga terlupa pada impian asal. ramai yang panik. terikut-ikut dengan cakap-cakap orang, lupa suara hari sendiri.

ramai yang hilang keyakinan pada diri dan syarikat. banyak sembang cite negatif. susah nak buat appt, susah nak closing, susah nak cite meniaga,  income mengecil, kos-kos tinggl. panik. berita negatif tersebar pada ramai orang. kelas-kelas tak mengujakan. prospek datang tapi kurang melekat. ramai rakan kongsi yang hilang jejak. undur diri. tunggu dan lihat. tak kurang yang beralih kapal.

Matlamat AT181,
  • nak lahirkan cdm setiap bulan terbantut.
  • nak lahirkan 100 cdm terjejas. 
  • target yang layak melancong 200 orang ke Perth pun tersasar.
  • ramaikan lagi yang dapat income 5 angka.
  • sales rm20 juta terbabas.
  • seminar setiap bulan pun tak jadi.
semuanya gara-gara salah paham terhadap meniaga ini. ingatkan meniaga benda kecil boleh buat sales besardengan andaian ramai yang boleh join. orang tak join pun. produk kecil, kena ada network besar baru income besar. bertahun-tahun bina baru blh capai. rupa-rupanya sales kecil dan ramai yang tak meniaga. ramai yang kepenatan. berehat katanya.

sebulan 2 ini kembali ke landasan asal. susah nak dpt rentak semula. makan masa juga. bulan 12 baru dapat rentak. sales mula naik. suasana kembali meriah. keyakinan semakin pulih. dah tersenyum lebar. prospek mula datang. 2011  lagi boom. kena bersemangat sepanjang tahun baru jadi. jangan jadi seperti tahun-tahun lepas. bersemangat hanya sampai bulan 5 je. lepas tu, buat aktiviti asal buat je. dah tak fokus lagi.

impian aku pun ada. untuk tahun depan.
  • riadah berbasikal- kena beli basikal
  • beli 1,000 buku.
  • buat library,
  • fight melancong,
  • khatam quran 6x
  • solat berjemaah dimasjid- subuh mesti.
  • bina 1 kaki baru hingga jadi cdm.
  • belajar ilmu seni foto.
  • dan banyak lagi dan lagi....
itulah beberapa impian aku tahun depan. mesti capai. mesti bertindak baru capai. dok harap jadi memang tak jadi. action.action.....

2011-1

salam.
salam perjuangan
salam pengorbanan
salam kemenangan
salam 1Malaysia
salam perpaduan.

tinggal sehari lagi, mentari 2010 akan meninggalkan kita. suka atau tak suka, ianya pasti terjadi. 2010 tinggalkan kita saat negara merayakan kemenangan pasukan negara memenangi kejuaraan suzuku aff. bermula dengan kekecewaan tapi berakhir dengan penuh kegembiraan. bermula dengan kekalahan, tapi berakhir dengan kemenangan. tak siapa yang menjangkan ini terjadi, tapi bila pemain punyai keyakinan diri yang positif, kerjasama mantap sesama pasukan dan ikut arahan jurulatih, kemenangan berpihak pada pasukan kita.

dalam mlm pun sama. yakin pada potensi diri amat-amat penting. yakin pada group amat-amat penting. yakin pada syarikat amat-amat penting. yakin pada kehebatan produk amat-amat penting. paling penting lagi "bertindak, " action". tanpa buat tindakan segala perancangan bagaikan sampah. kekadang lebih baik orang rendah pendidikannya, mereka ini lebih pada bertindak. belajar dilapangan dan bukannya dibangku sekolah. silap, betulkan. gagal, itulah pembelajaran. berani gagal. jatuh mereka akan bangkit kembali. bagi yang sekolah tinggi, banyak sangkut pada perancangan je. tak mampu nak terjemahkan kepada realiti. nak buat, takut gagal. nak bertindak takut kecewa. akhir sekali tak buat apa-apa tindakan untuk ubah kehidupan kepada lebih baik lagi. jalani kehidupan seperti yang mereka nak jalani.

selamat tinggal 2010. aku banyak belajar sepanjang 12 bulan lepas. aku mesti sentiasa bersedia untuk hadapi segala cabaran mendatang. mesti fokus pada matlamat yang nak dicapai. cepat ubah strategi hadapi perubahan. matlamat kena tetap tapi strategi/tindakan mesti banyak. ikut situasi semasa.

fokus. fokus. fokus.
kalau nak berjaya fokus pada matlamat amat penting. tapi malangnya kita hangat-hangat tahi ayam. awal tahun je penuh semangat, bila masuk bulan 4, semangat dan menurun, kehidupan balik asal. sepatutnya kena fokus sehingga tercapai matlamat. tahun 2010, banyak lagi matlamat yang belum tercapai. kena bawa ke tahun depan pulak.
  1. matlamat diri,
  2. matlamat keluarga
  3. matlamat anak-anak,
  4. matlamat kerohanian
  5. matlamat sosial.
  6. matlamat kewangan.
matlamat tersebut mungkin sebahagian kecil matlamat jangka panjang kita. tahniah pada mereka yang boleh fokus pada 'goal'. action.action.action.action.

dalam blog ini, kita lebih tumpukan pada matlamat kewangan. matlamat meniaga ialah nak tambah pendapatan. bila dah stabil dan kukuh pendapatan dari mlm, kita buat secara full time.

pendapatan kukuh?
mungkin 4,5 kali gaji kot. kalau bersama AT181, nak dapat RM10K->20K bukan masalah utama. 
pendapatan stabil?
purata income tahunan kita cecah RM10K->20K. 
selalu berlaku ialah income besar pada awal-awal meniaga, terutamanya bila kenkawan masih lagi ramai. masa ini dah berhenti kerja, bila kenkawan dah ramai masuk, income pun menurun. menyesal pun datang. mulalah salaahkan orang lain. nak berhenti kerja pun mesti sanggup/ mudah dapat stranger. kalau tak nahas. setakat nak harapkan rakan kongsi je tunjukkan prospek. baik tak payah.

bertemu di puncak kejayaan.

Rabu, 29 Disember 2010

Biozone food purifier.

Salam.
Salam kemenangan
Salam 1Malaysia.

28/12/2010 - pusing-pusing Pasar Malam di BK4. cari ikan, mau bakar, buah pauh, makan dengan 'latok'- cdm kuyah bawa balik dari sabah.



gerai buah-buahan.

makanan laut.


ikan 'ttuko'; bakar cicah air asam.


garai jual ayam. dah naik harga.


daging sapi segar..
otak lembu.


bila balik. sebelum dimasak kena cuci dulu. kena guna biozone food. lebih selamat. sebelum ni main hentam je, tapi bila ada produk hebat ini. mesti cuci dulu. racun pada sayuran. pada daging, ikan dan ayam......


sebelum dicuci


minit pertama.


apa tu!!!! separuh masa.


selepas 30 minit.
nak tahu lebih lagi.



benda ni yang digunakan.

Selasa, 28 Disember 2010

2010-2011....

Salam.
Salam Perjuangan.
Salam Pengorbanan.
Salam Kemenangan.
Salam 1Malaysia.

Malam ini kelas terakhir Akademi Taipan 181 untuk tahun 2010. terima kasih buat pendokong-pendokong AT  semua. saban minggu menghadirkan diri bersama rakan kongsi serta prospek baru.

Kelas-kelas untuk group masih ada lagi,kelas AT181 saja yang terakhir. 

2010 telah banyak mengajar kita semua. 
2010 terlalu banyak ilmu yang kita kutip. 
2010 terlalu banyak pengalaman berharga kita perolehi. 
2010 tahun penuh ranjau dan duri.
2010 tahun ujian terhadap kita dan group.
2010 tahun menguji semangat juang kita.
2010 tahun menguji kesetiaan kita terhadap syarikat dan group.
2010 semangat juang hanya sekerat jalan je.
2010 tahun penuh keperitan buat kita.
2010 tahun, tabungan kita hampir kering, malah ada yang kering.
2010 mengenalkan pada kita apa itu fokus.fokus.fokus.
2010 meniaga barang kecil, menyeksakan.

2010 akan kita tinggalkan, suka atau tak suka. dah capai impian atau tidak. tak capai bukan salah orang lain. aku yang salah. tak sungguh kejarnya. aku hanya hangat-hangat tahi ayam je.
2010 tahun ujian.

2010 tahun hampir berlalu, 
2011 akan muncul.
2011 memberi sinar baru.
2011 memberi semangat baru.
2011 tahun kita buat duit dan menabung sebanyak-banyaknya.
2011 tahun kita ke Hong Kong, Perth, Jakarta-Bandung, Umrah dan Rome.
2011 tahun kita kembangkan meniaga seluruh negara.
2011 tahun kita kerja gile-gile.
2011 tahun kita lahirkan cdm seramai mungkin.
2011 tahun kita capai semua impian.
2011 tahun kegembiraan kita serta anak-anak.
2011 tahun kecemerlangan bersama.
2011 tahun pendapatan kita cecah lebih RM20K sebulan.
2011 tahun kita ramai-ramai gi melancong.
2011 tahun, kita lebarkan sayap kita ke Selatan Tanah Air, terutamanya Johor.
2011 tahun kita bekerja.
2011 tahun kita buat kerja.
2011 tahun kita buat, buat kerja.
2011 tahun kita tanpa mengeluh.
2011 tahun kita tanpa merungut.
2011 tahun kita tanpa dukacita.
2011 tahun kita buka kaki baru. 
2011 tahun kita lepas tabung kereta.
2011 tahun kita dapat wawasan.
2011 tahun kita jadi cdm.
2011 tahun kita capai kebebasan kewangan dan kebebasan masa.
2011 tahun kita dah boleh bikin demo sendiri.
2011 tahun kita jumpa orang baru setiap hari.
2011 apa lagi yeeee.


LAWAK PAGIII.

BERTEKADLAH KITA, BINA KEHIDUPAN YANG CEMERLANG. MEMBERI YANG TERBAIK BUAT ANAK-ANAK.
MEWAH DAN HEBATNYA RUMAH. USAHKAN NAK MILIKI, NAK BAYANG PUN TAK MAMPU.

INI PUN HEBAT. PEMILIKNYA ORANG YANG SAMA.

KALAU YANG INI, INSYAALAH BOLEH CAPAI. BAGI MASA 3 TAHUN DARI SEKARANG, BUAT BETUL-BETUL MENIAGA INI PASTI BOLEH CAPAI.

INI PUN BOLEH TAHAN JUGAK. MAKAN GAJI KE MENIAGA? TOKEY BALAK KOT.

ATAU RUMAH SEPERTI BANTING NI. AGAK-AGAK BERAPA SEBULAN BAYARANNYA...MASIH BANYAK LAGI. DAH PI TENGOK. LETAKNYA DI PUNCAK BUKIT, RISAU TANAH RUNTUH.

INI MUNGKIN LEBIH CEPAT SIKIT DAPAT. TAHUN 2011, MENIAGA PASTI MELETUP-LETUP. TAHUN 2011 JUGA KEKAYAAN PASTI SEMAKIN BERTAMBAH. YAKINLAH. PRODUK YANG KITA EDARKAN KESUKAAN RAMAI. BUKA MULUT JE, AKAN ADA YANG MAHU. KALAU SENYAP SUNYI ORANG TAK TAHU PUN KITA MENIAGA. PATUTLAH BARANG DOK BERLAMBAJ BAWAH KATIL JE.

Isnin, 27 Disember 2010

MLM4

kerja yang kita lakukan ini adalah kerja yang murni kerana membantu/membimbing/menolong individu lain, mencapai kehidupan yang lebih baik/lebih sempurna, ikut apa yang mereka impikan.
dengan adanya Akademi Taipan 181, proses tersebut menjadi lebih mudah dan lebih sistematik lagi. gabungan ilmu para pendokongnya yang tak jemu-jemu tambah ilmu,pengalaman dan kemahiran.
Salah seorang bintang yang dihasilkan oleh AT. Cdm Fazlan
 
sistem yang kita bina, terbukti berkesan membina fighter hebat. bertempur sehingga tercapai impian masing-masing. pada awalnya impian tersebut adalah mustahil untuk digapai, bila dibimbing, dibantu, dimotivasikan oleh AT181, ternyata impian tersebut tak sesukar mana untuk digapai. 
 
hidup tanpa perjuangan adalah tidak enak.

Masjid4- Masjid Agong An-Nur, Pekan Baru.

Masjid Agong An-Nur Pekan Baru. kawasannya luas, terdapat sekolah dan tempat orang ramai beriadah. semasa aku singgah solat kat sini dah ada orang dok jogging, padahal jam baru pukul 3 lebih.



Pandangan dari parkir masjid.

Sudut kiri masjid.

Sudut kanan masjid






Besarnya beduk. masjid ini ada dewan untuk majlis-majlis keramaian, masa aku solat kat sini, ada majlis perkahwinan.
Ruang Solat terletak di tingkat atas. besar dan selesa.

Pejabat pungutan zakat provinsi riau.

Jaga prilaku semasa berada di masjid.

Gereja berdekatan dengan Masjid Agong An-Nur.

Gol 1 Malaysia

Meraikan kejayaan menjaringkan gol buat Malaysia. gol pertama Malaysia dijaringkan oleh Safee Sali hasil hantaran Norshahrul Adha  hasil kesilapan pertahanan Indonesia Maman kata Datuk Hasbullah Awang. Tapi pengulas satu lagi menyatakan hasil kepintaran dan kebijaksanaan Norshahrol Adha.

Masjid3- Masjid Beijing Rantau Panjang.


Salam.
Bercuti di Kelantan, tanah tumpah darah kami. sempat juga ke Rantau Panjang. Ambil beberapa foto di sana. dah selalu lalu je, tapi kali ini aku buat kerja sikit. dapatlah berkongsi dengan semua yang layari blog ini...masjid berukiran seni bina china. salah satu pembinaannya nak tunjukkan bahawa islam untuk semua orang, termasuk orang cina. malah cina dapat islam dulu dari malaysia. di negara cina, orang islam memang ramai. orang cina sering salah faham tentang islam. masuk islam, bukannya masuk melayu.

Pintu masuk ke masjid.
  
Masjid Beijing menjadi mercu tanda baru di Pekan Rantau Panjang. Pelawat mesti singgah dulu di sini kalau datang. Rugi kalat tak singgah. Mungkin ini pertama di Malaysia.


Ruang wuduk serta tandas lelaki luas dan selesa.



Ruang solat yang luas.


Mimbar masjid.


Meja pendaftaran pelawat pun ada. Malangnya semasa aku ke sana tak ada orang yang bertugas.

Terdapat juga gerai jualan.

Antara barang yang dijual disini.

Sayangnya aku tak ada saiz.harap buat lebih banyak pilihan lagi.
Ukiran-ukiran seni bina masjid.





















Kerosakan ini mesti dibaiki dengan kadar segera. Masjid telah jadi tumpuan ramai, tak elok kerosakan dibiarkan begitu sahaja. dah terik ramai pelawat, jagalah betul-betul masjid beijing.

Sociable