Jom Follow

Sabtu, 8 Mei 2010

matlamat mereka

wira-wira popular yang menetap matlamat dan berusaha gigih untuk mencapainya. seperti bruce lee. telah tetap apa yang diinginikan dan berusaha untuk mencapainya. berusaha tanpa jemu dan janji pada diri pasti tercapai. tulisan matlamat ini tergantung di planet hollywood di new york.

michael johnson, juara olimpik 200m dan 400m pada olimpik 1996. juga telah tetapkan matlamat. itulah tahun yang dia telah tetapkan untuk mencapainya. padahal 200m dan 400 m dijalan dalam hari yang sama. matlamat telah jelas apa yang nak dicapainya dan berusaha untuk mencapainya. dia telah minta committee olimpic ubah jadual, dan dapat. lihatlah pemikiran positif dan menarik yang positif juga.

muhammad ali- setiap kali turun ke gelanggang. dia akan akan bagi tahu pusingan keberapa lawannya akan ditumpaskan.

jim carey juga telah tulis cek sebanyak $12 juta us dollar . nilai ini yang dia nak capai untuk 1 filem, pada hal masa tu dia hanya pelakon biasa. mustahil nak capai bayaran sebanyak itu. tapi dia yakin boleh mencapainya. cek ini sentiasa dibawanya dan tercapai akhirnya, melalui filem ' batmen forever'.

bagaimana dengan kita. adakah kita telah tetapkan matlamat yang benar-benar nak kita capai. kalau belum masih belum terlambat. buat sekarang, sebelum tidur. orang berjaya buat, kita nak berjaya juga mesti buat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger