Jom Follow

Ahad, 23 Mei 2010

orang lain.

baca paper hari ni. pasal ringgit kukuh berbanding dengan mata wang asing. beban ibubapa berkurangan.
ni untuk yang hantar anak mereka belajar kat obersea. belanja sendiri.

wayne wang- akan hantar anaknya belajar di US dan dijangkankan belanjanya US40K setahun. mampukan kita?

law, ada anak belajar kat UK. hantar duit utk anaknya RM 50K setiap semesta. mampukah kita?

S. siva Ahnantham, anak belajar kat US dan Australia. setiap 3 bulan bagi duit buat anaknya. bekerja di Singapore semata-mata nak tanggung anak belajar.

tak mustahil kita juga dapat hantar anak belajar seperti mereka. belanja sendiri pulak tu. buat betul-betul meniaga ini. peluang depan mata. rebutlah. simpanlah duit banyak-banyak untuk biayai pendidikan anak kita. cari dan hantarlah ke sekolah terbaik. tak rugi melabur dalam pendidikan anak-anak.
kalau jumpa orang kata "aku dah cukup", "aku dah selesa". itu semua bohong je. saja malas nak usaha lebih je. adakah mereka mampu hantar anak belajar luar negara tanpa bantuan kerajaan.
kita mesti ada target. lepas tu kejar target tersebut dan saya yakin kita semua mampu mencapainya. dulu tak mimpi pun nak dapat income RM15K - RM 50K. kini dah jadi kenyataan. dengan pendapatan sebanyak ini, kita mampu menyekolahkan anak-anak kita di sekolah terbaik. tak salah memilih yang terbaik untuk anak, walaupun mahal. tujuan kita kerja kuat pun untuk mereka jugak.

orang lain dah lama, letakkan pendidikan anak-anak keutamaan teratas mereka. bekerja kuat setiap hari demi pendidikan anak mereka. berapa ramai anak orang lain belajar luar negara dengan belanja sendiri.

jadikan ini sebagai pencetus semangat untuk bekerja lebih rajin, tekun, sabar dan kuat lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable