Jom Follow

Isnin, 3 Mei 2010

minggu pertama mei

isnin 3/5/2010.
salam. salam 1malaysia. minggu 1 bulan mei. minggu penuh beruntung dan paling dinanti-nantikan oleh warga taipan semua. semangat membuak-buak selepas seminar tempo hari, minggu ini minggu kita bekerja, bukan minggu dok harap jadi. kerja gile-gile. nak capai target bulan ini. kita tak akan kecewa lagi bulan ini. skill dah ada. buat apa tunggu lagi. buat tindakan segera. jangan bertangguh lagi. tawan seluruh malaya. bulan lepas, sales bertahan je, tapi bulan ni pasti meletop lagi. percayalah.

target mesti tinggi bulan ni. berapa pun target, kita akan capai. kita akan buat sehingga menjadi kenyataan. pagi ni saja, kita dah mula langkah kanan. prospek yang jumpa pagi ini dah closing. tengahari ni pun closing. malam ni pun akan closing. dah 3 closing hari ini. esok pun perkara yang sama akan berlaku. lusa pun akan closing seperti hari ini malah lebih banyak lagi. cuma prospek je jangan habis. sentiasa bertambah.

bawa datang kelas selasa malam ni. siapa yang datang pasti masuk. bila dah tengok orang berjaya depan mata. lepas tu terus bergerak dan carilah TT yang seterusnya. cukupkan terus 6TT minggu pertama. bila minggu ke2, kita teruskan cari tt untuk level 2 pulak. kalau terjadi dalam bulan mei, kita boleh tengok berapa bonus yang kita akan dapat.

tabung kereta pun kalau boleh lepaskan minggu pertama jugak. kalau nak wawasan lepas juga kena buat minggu pertama. bantu/tolong yang paling lemah atau masih perlu bantuan kita. cepat-cepat g buat kerja tu. lepas tu bantu yang mana nak bergerak laju. jangan dok tunggu yang tak nak bergerak. kelak kita yang rugi. kalau semua dah tak nak gerak, kita kena gerak sendiri, cari kaki sendiri. pada yang masih baru, penuhkan dulu carta yang diberikan oleh taipan. kalau mampu kejar car fund dulu. jangan tunggu lagi. guna/ajak upline bantu/bimbing anda. kelas jangan tinggal kalau mahu berjaya.

ramai yang terkejut dan hairan bagaimana taipan masih bersatu. bergerak dalam satu cakap, bertindak ikut satu acuan. tak ada memandai-mandi ubah. kalau ubah strategi pun, dikongsi dengan semua warga taipan yang lain dan bukan untuk group personal je. kan dah janji nak bersama dan bersatu. kalau strategi tu menjadi-jadi, tak salah kalau berkongsi. lagi besar kita punya meniaga tau. jangan dok kedekut ilmu. ingatlah diawal-awal kita bina dulu, niat nak meniaga besar je dan boleh bantu ramai orang lain. saat ini pun kita mesti pegang pada janji awal kita dulu. meniaga juta-juta pun, kita mesti bersatu lagi. strategi baru baru nak mula, dan jangan ambil kesempatan nak buat lain-lain kaedah. bersamalah dan bersatu. tak rugi tau.

saya selalu katakan jangan risau. stretegi ini nak besarkan meniaga. nak besarkan group, nak beri bonus lagi banyak. dapat penuhi impian kita. kalau ada masih bertatih lagi cepat-cepat belajar. kalau strategi lama, ramai dah hilang punca dan diharapkan dengan strategi baru ini perkara seumpama itu tak berlaku lagi. mati akan hidup balik, koma akan bangkit semula, slow akan lagi laju, laju akan terus pecut. targetlah nak capai 100TT sebulan kalau kita ddm. dsm target nak capai 70tt dan cdm target 200tt dalam group. itu semua tak mustahil. buat, buat, buat,buat jangan berhenti je.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger