Jom Follow

Isnin, 30 April 2012

Percutian Ke Hong Kong Disneyland

Kerja penat-penat. Kerja rajin-rajin. Kerja gile-gile. Cari duit banyak-banyak. Simpan duit banyak-banyak. Tibalah masanya. Bercuti bersama anak-anak. Disneyland Hong Kong destinasi pilihan. Seronok sakan, anak-anak kami. Macam-macam boleh main. Satu hari tak cukup. Esok nak pergi lagi. Berbaloi buat perniagaan bersama akademi. Tiap-tiap bulan dapat bonus. Kadang-kadang banyak. Kadang-kadang kurang sikit. Paling penting berbaloi buat pengorbanan, tinggalkan kerjaya sebagai pendidik. Lagi satu, kami menginap pun kat Hotel Disneyland.



Bila dah dapat melancong. Seronok. Happy. Lepas tu sibuk berniaga pun mereka tak komplen lagi. Mereka tahu, bila tiba masanya mereka akan dibawa berjalan-jalan. Kalau kami asyik memerap kat rumah saja. Mana mungkin boleh bawa mereka makan angin sampai ke Hong Kong. Kami pergi ni, bukan melalui akademi tetapi dengan duit sendiri. Wow! terkejut juga. Tapi berbaloi bila lihat anak-anak happy sepanjang percutian kami.

Akademi Taipan181.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable