Jom Follow

Jumaat, 6 April 2012

Sasaran April 2012-Mesti Jelas.


Sasaran bulan April 2012.
Mesti jelas.
Mesti terang.
Mesti tepat.
Senang rancang kerja.
Senang nak buat kerja.
Tak rugi buat target.
Tak rugi buat perancangan.
Tak rugi kerja ikut perancangan.

Insyaallah.
Kalau kerja seperti yang dirancang.
Target pasti capai.
Bila capai, income pun boleh tahan.
Bila income boleh tahan, cukup bayar itu ini.

Aku dah kerja dah hampir 12 tahun.
Target setiap bulan cukup-cukup penting.
Berbeza gerak kerja, jika bulan tersebut ada sasaran yang jelas.
Kalau bulan tersebut, tak ada sasaran, gerak kerja pun asyik sangkut.
Tak sungguh-sungguh buat appointment.
Ada, ada. Tak ada tak apa.
Jika ada sasaran, selagi sasaran tak capai, selagi tu kejar.
Selagi tu call bakal prospek setkan appointment.
Sasaran paling jelas, bila ada pelancongan.
Sasaran paling jelas bila nak kejar pangkat.
Anda boleh perhatikan, bila ada fight melancong.
Semangat lain macam je. Kerja lebih 'gile'.

Bila sasaran nak naik CDM.
Kerja paling 'gile'.
Kerja paling hebat.
Kerja paling fokus.
Kerja paling boom.
Lupa nak makan.
Berapa jauh sasaran, biasanya kita akan capai.
Tak percaya buat sasaran dan kejar sasaran tersebut.
Anda pasti seronok bekerja. Anda akan kerja enjoy.

Sasaran april 2012.
Layak terbang ke Guangzhou.
Dah jelas. Berapa belum cukup.
Cukupkan yang tak cukup.
Mudah bukan.
Jom kejar.
Jom action.


Akademi Taipan181.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable