Jom Follow

Isnin, 30 April 2012

MAJALAH PILIHAN.

Dok saja-saja. Sebelum mata terkatup. Sebelum mimpi-mimpi datang. Boleh tengok-tengok. Sekadar tengok. Tak payah komen apa-apa. Baca saja. Tak perlu pikir pun. Tak perlu perah otak pun. Saja aku nak kongsi dengan anda semua. Majalah yang aku beli sehari dua ni. Ada yang dah baca, sedang baca dan akan baca. Majalah-majalah tersebut, majalah yang setiap bulan aku beli. Kalau ada lagi majalah seperti itu aku tetap beli. Baca majalah bukan lama pun. Paling lama satu jam sahaja. Bukan nak menunjuk tapi sekadar berkongsi sahaja. Aku tak beli, wife pula yang beli.
Majalah HARMONI. Hari jumaat beli.
RAPI. Tak setiap isu aku beli. Petang tadi aku beli.
Majalah MILENIA MUSLIM. Beli hari jumaat. PBAKL12. Kupasan isu lebih detail dan ilmiah.
Majalah ANIQAH. Ada isu menarik. Kembar 3. Kesemuanya berjaya jadi Doktor.
Bola Sepak punya majalah. Baru tiga kali bulan aku beli majalah ini. Menarik. Isu-isu bola sepak terkini. Juga kegilaan masyarakat terhadap bola sepak. 30 tahun tak miss perlawanan bolasepak club kesukaan mereka.
Personal Money. Tiap-tiap bulan aku beli. Tiap-tiap bulan baca. Dah beli takkan tak baca.
Salah satu motivasi aku punya meniaga. Beli bahan-bahan bacaan setiap bulan. So kena berniaga kuat-kuat. Biar income banyak. Tak ada halangan nak berbelanja lebih terhadap bahan-bahan bacaan. Dah beli tu, simpanlah elok-elok. Jangan sepah sana sini. Jangan bagi anak koyak situ, koyak sini pulak. Kata nak buat rumah buku.

Akademi Taipan181.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger