Jom Follow

Ahad, 22 April 2012

Diamond Night 2012.

Sabtu.
21/4/2012.
Diamond Night 2012.
MIECC, Mines Sri Kembangan.


Sempat hadir. Sedikit lewat. Bawa anak-anak ke Klinik Pakar Kanak-Kanak Goh. Semuanya demam, selsema dan batuk. Dah beberapa hari. Aiman terpaksa tunda balik KB. Mungkin hari selasa baru fly.

Wow! Hebat. Anggun. Bergaya sakan. Seronok tengok. Aku tenggelam dalam suasana hangat dan mengujakan. Mengelip-ngelip. Bukan selalu, perabis duit. Sekali sekala je. Berniaga penat-penat, apa salahnya bergaya sakan pada 'Diamond Night'. Malam anda. Malam untuk DSM. Malam untuk DDM. Malam untuk Tabung Kereta.

Tahniah! Tahniah! Tahniah. Buat warga akademi yang turun MIECC semalam. jauh dekat ada mari. kecuali yang ada halangan tersendiri. RM100 tiket, terlalu murah kalau nak dibandingkan dengan manfaat yang dapat dari 'Diamond Night' semalam. Sape yang datang, mereka yang dapat merasai manfaatnya. 

'Aku boleh'. 'Aku hebat'. 'Aku pasti berjaya'. Keyakinan ini yang disuburkan pada 'Diamond Night'. Bukan sekadar memboyotkan diri sahaja. Tengok ramainya yang datang. Dah terkesan. Belum lagi sembang-sembang dengan rakan-rakan niaga. Cakap-cakap positif sesama kita. Perkongsian CDM. Dapat bergambar dengan mereka yang hebat. Juga terkesan. Pendek kata, terbakar habis. Keyakinan tertinggi semalam.

Warga Akademi. Wow! Seronok sakan. Bergaya sakan. Ada yang aku tengok, tak cam. Nak tegur, takut salah orang. Tak tegur, kata sombong. Apa-apa pun, anda semua cukup-cukup enjoy semalam. Aku pasti, anda amat puas hati semalam. Semangat kembali berkobar-kobar untuk terus cipta kejayaan demi kejayaan.

Maaf warga akademi. ada yang sempat jumpa. ada juga yang tak sempat jumpa. kalut dan orang ramai. ada yang tak tahu meja kat mana. tapi anda semua tetap dihati. sama-sama dalam kapal, belayar menuju pulau impian. 
Sempat juga bergambar dan sembang-sembang dengan Encik Kamaruzaman. Penasihat Hai-O. Banyak juga ilmu yang sempat aku kutip darinya. Jaga makan, sebelum penyakit menyerang. Dia tak makan nasi dah 7 tahun. Tahun ini dah tak makan daging dan ayam. Makan ikan dan sayur sahaja. Aku cakap. Aku tak boleh. Tak kenyang kalau tak kena nasi. Ketar-ketar kalau kelaparan. Ha!ha!ha! Dia juga pesan. Jangan lupa makan garam buluh.

DDM Kepet.
Ambil anugerah.



Wow! Tak tahu nak tulis apa.

Ramai juga warga akademi yang terima anugerah. tak dapat, pulun lagi. masih ada lagi acara seumpama ini. asalkan buat jangan berhenti. hujung tahun anugerah CDM pulak. Mana tahu, masa tu dah layak CDM. Tak mustahil. Pulun saja. CDM semakin hampir.

CDM Jai bersama anak didiknya.

Wow! Tersenyum puas.
Kabur! Tak apa asalkan nampak. kamera cap ayam.
Bertemu anda di puncak kejayaan.



Akademi Taipan181.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable