Jom Follow

Selasa, 13 Julai 2010

SELASA


Salam. Salam 1Malaysia. Salam kemenangan.Salam sukses.
Selasa. Hari 2. Hari penuh keceriaan. Hari yang membawa kesuksesan pada semua Warga Taipan. Apa aktiviti meniaga anda pagi ini? Apa aktiviti meniaga anda tengahhari ini? Apa aktiviti meniaga petang ini? Apa aktiviti meniaga malam ini? Sharing dengan prospek adalah kerja paling utama. Kerja terpenting. Lain-lain penting tapi tak sepenting sharing dengan prospek. Setiap hari mesti buat. kadang-kadang terjadi juga, sharing tak buat sangat. kerja lain yang dok buat. kerja yang kurang membantu mendapat income. salah pilih aktiviti.

Salah satu ciri orang berjaya buat mana paling penting dulu dan buat perancangan. Sebelum tidur lagi dah ada perancangan. Pagi, tengahari, petang dan malam. Bukannya pagi ini baru nak pikir. Nak buat apa. Nak call sapa. Nak jumpa siapa. Nak gi mana. Kalau masih part time, perancangan ini amat penting. Masa kita tak banyak seperti orang lain. Rehat tengahari, balik kerja dan malam je. Kalau tak ada perancangan kita akan bertangguh kerja. Mungkin kerana kepenatan dan kesibukan kerja. Kalau dah buat perancangan awal, biasanya kita akan buat walaupun penat selepas seharian bekerja.

Minggu ini mesti ada sasarannya. jangan main hentam je. berapa mesti closing dan berapa ramai prospek perlu jumpa. Saya pernah catat dulu, DDM Kunaini dari Sarawak. isnin-khamis , jam 9-12 pm akan buat call pada prospek untuk setkan appt. hari jumaat, sabtu dan ahad baru boleh jumpa.

Dah ramai leader yang praktik apa yang CDM Muhamad Razali ajar. Buka phonbook. hanya pilih 20 nama je. call untuk setkan appt. ramai juga yang tak menang tangan appt. mesti kreatif baru boleh berjaya. ada juga edar fleyr. apa-apa pun ok,janji boleh dapat prospek stranger.

DAH TULIS 100 IMPIAN ANDA!!!KALAU BELUM JOM TULIS. SEMAKIN BANYAK SEMAKIN KUAT KITA KERJA.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger