Jom Follow

Selasa, 20 Julai 2010

kelas6

salam.
hari yang dinantikan. malam ini kelas untuk warga taipan. tempatnya di usj taipan. hotel mines penuh 2 2 dewan ada orang pakai. kena tukar tempat. tempat tu stokis punya. buat 2 tempat lagi. orang baru dan orang lama.

kena positif. walaupun lambat tahu. sesetengah orang, bertukar tempat dah frust. tak jadi datang kelas. merungut-rungut. boleh berjaya ke kalau begini? kena positif. mana kelas sekalipun aku mesti hadirkan diri. aku seorang datang atau dengan prospek. aku tetap hadir, walaupun upline tak datang. aku tetap datang wpun sedikit jauh. kena bersyukur, jauh kita tak sejauh penang. tak sejauh melaka. mereka boleh datang.

nak hidup lebih hebat dari orang lain, kerja pun kena lebih dari orang lain. nak gi melancong luar negara, mesti kerja lebih lama dari orang lain. nak gandakan pendapatan 2,3x ganda dari orang lain mesti ada ilmu. nak kereta hebat dari orang lain, mesti lebih rajin dari orang lain.

misi kita sekarang, pendapatan setahun, boleh dapat dalam masa sebulan je. pelik ke? tak percaya ke? tak yakin ke? mustahil ke?

taipan ada rahsianya. bukan 1 yang dah capai, tapi ramai. nak tahu datang kelas. tanya, tiru dan dampingi orang yang dah capai. buat apa yang mereka buat. rancang seperti mana mereka rancang.

mereka yang berjaya ni ada beberapa sifat. destinasi mereka jelas. belum join dah ada. join taipan, nak cepat capai impian tu. jadi masuk je, mereka pulun 'giler'. tak malu belajar. dan cepat pandai. berani bertindak dan kreatif. selalu dampingi mentor. program syarikat mereka hadiri. jauh pun pergi.

satu lagi sikap mereka, tak sombong. tak ego. suka berkongsi ilmu. mereka cari dan kongsi dengan rakan kongsi mereka. mudah dihubungi dan dicari. call je mereka, pasti berjawap.

bertemu anda malam ini.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable