Jom Follow

Jumaat, 16 Julai 2010

minyak naik lagi.

Dah duga. Dah agak. Dah mimpi. Dah bayang. Dah tahu. Dah rasa-rasa. Dah hitung-hitung. Dah tunggu-tunggu. Akhirnya kau tiba jua. Kau datang jua. Kau muncul jua. Kau menampakkan diri. Kau !!!!! Kau datang untung kemakmuran Malaysia.

Kau datang pada seluruh warga Malaya. Datang membawa khabar gumbira atau khabar duka. Aku tak tahu. Aku tak pasti. Tapi aku tetap optimis. perubahan tetap muncul, walaupun kita tak bersedia. Tetap datang dan tak kembali lagi. Menjerat kami atau menarik tangan kami menuju ke daerah yang indah. Kami harap kau datang tidak ikat perut-perut kami yang sememang dah terikat, terutamanya dihujung bulan. Kami harap kedatangan kau, membolehkan anak-anak kami ke sekolah seperti selalu. Kami harap kau membawa seribu rahmat buat kami. kami harap kehadiran kau, rumah-rumah berasap sehingga hujung bulan. Kami harap kedatangan kau tak halang dari kami pulang ke desa-desa dengan senyum. seperti selalu kami harap kemunculan kau. Kami tetap berbagi rezeki dengan orang tua kami. Kami berharap kedatangan kau, tak diiringi oleh malapetaka lain. Kami harap kedatangan kau membawa sinar pada kami. Kedatangan kau, jadikan kami lebih kreatif. Kedatangan kau membuatkan kami lebih beruntung. Kehadiran kau membuatkan kami lebih tekun. Kemunculan kau membuatkan kami lebih rajin lagi.

Kami terima ini penuh pengharapan. Agar kami bisa bahagia dengan keadaan ini. Kami harap kau datang akan memacu kami ke planet jutawan dengan lebih cepat lagi. Sepantas kilat kalau boleh. Kami akan bawa seramai mungkin kenkawan yang mahu. Planet tu, kau terlalu murah. Semua orang bisa guna kau sepuas-puasnya.

Kenkawan semua. Ayuhlah persiapkan diri mu. Jom kita sama-sama berpindah ke planet jutawan. Tak perlu persediaan yang banyak. Cukuplah dengan kata 'ya'. kami akan bawanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable