Jom Follow

Jumaat, 30 Julai 2010

Kenapa tak jadi2?

apa yang kami catatkan dalam post kenapa tak jadi. datang dalam diri sendiri. lebih mudah nak buat perubahan. nak buat atau nak buat perubahan je. tak kaitan dengan orang lain dan situasi luar.
susah nak ubah jika penyebab datang dari luar.

keadaan meniaga kita bukan dipengaruhi oleh keadaan ekonomi dunia. turun naik meniaga kita bukan disebabkan oleh situasi dalam masyarakat. penyebab utama meniaga disebabkan oleh kita. sikap kita.

dah tahu susah nak closing sejak akhir-akhir ini. tindakan terbaik adalah jumpa lebih ramai prospek lagi. kerja lebih lama lagi. mungkin kena ubah cara cite mp. kena kreatif cari prospek stranger. tapi kalau dah tahu susah nak closing, dok menung kat rumah, tak selesai masalah. dok merungut tak tambah income. ambil tindakan positif.

tahu ramai kawan dah tak angkat call. tak payah ajak kawan dulu. ajak orang lain.

kalau kita kata pasal ekonomi meniaga kita teruk, tapi kenapa masih ada orang yang meniaga ok. orang baru sentiasa masuk. mereka ni tak pun alami masalah seperti kita. Kenapa? orang baru tengah semangat dan tak ada masa pikir hal-hal negatif. mereka tahu jumpa prospek. sediakan prospek. urus dana. kalau ekonomi penyebabnya sudah pasti orang baru pun tak boleh buat. masalahnya kita dan beberapa je yang alami masalah seperti itu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger