Jom Follow

Isnin, 19 Julai 2010

Kreatif1


keratif amat penting dalam menuju kejayaan dalam meniaga ini. kreativiti diperlukan semasa mencari stranger. gunalah berbagai cara nak berkenalan dengan stranger. ringan mulut menegur orang. sapaan kita tu mesti ikut situasi, orang yang jumpa dan kerja mereka.

tak boleh ada satu modul tetap. tapi kalau nak dapat panduan bagaimana cdm-cdm menegur/menyapa stranger anda boleh tanya mereka. itu pun tak habis jugak. kita kena buat sendiri, sekali dua kekok, malu dan segan. bila dah 3,4 kali saya rasa ok. lepas tu tak ada masalah lagi.

"cantiknya gelang akak, kat mana beli"

'kerja mana dik'
'jpj'
'opisnya kat mana"
' kerja bhgian apa'
' boleh nak no telefon, nak tanya pasal keta blacklist'

' dah lama keja sini'
' basic gaji sini berapa?'
'macamana nak mintak kerja kat sini. boleh no fon tak, anak buah dok cari kerja'

banyak lagi dialog yang boleh diguna pakai. selalu-selalulah tegur stranger. berkawan dulu, baru berniaga dengan mereka. ada juga jenis yang boleh cite terus. tengok orang jugak. bila dah ada skill, kita boleh tahu sendiri bila boleh sharing MP dengan stranger.

pengalaman adalah guru terbaik. tak ada orang lahir je terus pandai. semuanya lalui proses untuk pandai. cuma jangan jemu bertanya dan belajar. cdm-cdm pun sentiasa tambah ilmu. sesama mereka pun dok bincang cara nak lebih berjaya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable