Jom Follow

Isnin, 5 Julai 2010

Kuala Selangor1

CDM Roshila leader terakhir semalam. dah konfiden. bakar habis semalam. sayang saya tak sempat nak dengar. gi jumpa kawan masa tu. di miri pun dia buat penamat. dari respond warga Taipan yang hadir. slotnya menusuk kalbu. nampak jelas, kenapa perlu berniaga dan ada duit yang banyak. banyak perkara yang berlaku adalah di luar jangkaan. tahniah pada CDM. masa saya sampai slotnya dah habis. ramai yang menangis. slotnya menyentuh perasaan peserta. CDM sseorang yang tekun bekerja, hal-hal remeh tak dipikirnya. meniaga mesti besar dan rakan kongsi mesti dibantu sehingga boleh berdikari. ramai yang cuba risik-risik bagaimana dia bekerja, tak ramai yang boleh ikut jejaknya.
Perang dalam perniagaan. itulah tajuk slot CDM Muhamad Razali. tak boring walaupun lepas makan. orang biasa bagi ceramah. seorang Pengarah. slotnya berkisar kepantasan buat keputusan dan kecepatan bertindak. jangan banyak pikir dan banyak tunggu. musuh tak pernah leka. kalau lambat orang lain sapu. kita juga yang rugi. ada prospek mesti ambil tindakan. jangan dok tunggu. dok tunggu. nak tunggu apa lagi. buat selalu. masalah tak akan habis. datang dari Perlis. bawa beberapa rakan kongsi. hadiri roadshow dan gi demo. seorang yang kuat bekerja. pagi keluar, balik pagi dan esoknya boleh keluar lagi. tak letih. tak penat. semangat punya pasal. buat benda yang disukai, mana ada penat. seronok je ada. seronok bila dapat bantu rakan kongsi.


Dok pikir ape tu CDM. CDM Indawati dok pikir apa yang nak dicakap semasa sharing nanti. anak muda, dah kira berjaya. ketika orang lain sebaya dengannya mungkin masih belajar tapi dia dah berniaga bersama Taipan dan berjaya memiliki rumah dan kereta idaman. tak kira umur. usaha paling penting. muda boleh berjaya. tua boleh berjaya. rajin, tekun, sabar dan banyak doa. kejayaan milik semua orang dan semua orang berhak kaya.

CDM Siti Rozana sedang ulasa bagaimana nak berjaya dengan Taipan 181. mesti bertahan dan buat,buat dan buat. jangan ada sekali-kali niat nak berhenti dari meniaga bersama Taipan 181. Taipan telah menyediakan bimbingan berterusan dan sistematik dalam menjayakan rakan kongsi yang nak berjaya. sedikit sebak semalam. ramai yang menitiskan air mata bila dengar cite betapa susahnya nak berjaya. tapi kenangan tersebut, seolah-olah tak wujud, bila kejayaan kita gengam.

DDM Khairul Nizam selaku MC pada majlis tersebut. dah lama warga Taipan tak dengar celotehnya. sesuai sangat dia orang kawasan tersebut. seolah-olah balik kampung je. ramai yang teruja dengar celotehnya. bakar semua yang datang.


CDM Zaiton, sedang berkongsi kejayaan. cite bagaimana dia bermula. melihat peluang yang datang dengan pikiran terbuka. nilai dan ambil tindakan, join Taipan 181, walau dah ada perniagaanya sendiri. kebebasan masa yang dicari. asal juga kawasan sana. sejak kecil lagi dah berimpian nak memiliki kehidupan lain dari yang lain. memiliki rumah mewah dan memandu kereta merc. tercapai bila bersama Taipan 181. tak rugi bergabung dengan Taipan. dibimbing terus oleh CDM Juliani bersama CDM Zulko.


CDM Wan Noor Hanim. meninggalkan jawatan pensyarah. menjadi usahawan sepenuh masa. tinggalkan makan gaji, memasuki dunia usahawan. dunia penuh cabaran. berani keluar dari zon selesa. berani berpikir di luar kotak. telah banyak impian telah tercapai dan masih banyak lagi yang belum dicapai. dia yakin, selagi bersama Taipan, impian tersebut akan terlaksana cuma tunggu masa sahaja. renovation rumah rm70k cash. itu yang hebatnya. dok di denai alam. bukan calang-calang taman. berjiran pulak dengan beberapa CDM hebat.


CDM Kartini keletihan selepas bagi slotnya. sebenarnya baru sampai dari Miri jam 3 pagi. tidur pun tak cukup tapi semangat yang membawa ke seminar hari itu. menginap pun kat sunn in, sebelah Tesco. kalau balik rumah dulu, kot-kot pagi esok tak sedar. parah! Wanita hebat keluaran Taipan 181. berjuang selagi bernyawa.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable