Jom Follow

Ahad, 25 Julai 2010

Nak Senang?

berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ketepian.
bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemudian.

nak senang tapi tak nak susah dulu. nak senang tapi tak nak buat pengorbanan dulu. nak senang tapi nak dok goyang kaki. kami menekuni bidang ini dah hampir 10 tahun. macam-macam pengalaman dah lalui. pengalaman susah dan pengalaman senang. bersusah-susah dulu itu dah biasa kalau mahu senang kemudian. mula-mula kami buat, pun susah juga. first level kami semua mati, tak sampai 1 tahun pun. ada yang 2,3 bulan mati. ada 6 bulan mati. ada dah dapat pakej melancong, balik dan mati. ada yang dah dapat bonus 5 angka pun mati. habis apa tindakan kami? tak lain terus buat. terus buat sharing dengan prospek. hari-hari buat sharing. cari stranger. sharing.

bila tak berhenti buat. level 2 ada yang hidup sampai sekarang. level 3 masih hidup. seterusnya hidup. ilmu  bertambah, kami menjadi semakin matang, rakan kongsi semakin ramai yang bertahan. bertahan sehingga jadi cdm seterusnya jadi jutawan. kalau anda baru lagi, rakan kongsi mati tu biasa. terus je sponsor baru.

ini selalu kita dengar dan guna. setakat mana kita menghayatinya. diri sendiri yang tahu. buat apa-apa usaha pun memang akan susah dahulu. kena penat dahulu. meniaga ini pun sama. tak semudah yang disangkakan. ada yang kena jumpa 10 orang baru ada orang nak. ada yang jumpa 20 orang baru ada yang nak. ada yang  jumpa 30 orang, baru ada yang nak.

meniaga 4,5 bulan. group dah ada. tiba-tiba semua tak nak buat. apa kena buat? cari lagi. tak payah kecewa. tak payah tunggu yang tak nak terus. janji kita terus buat. kita yang nak berjaya. kita yang nak senang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable