Jom Follow

Jumaat, 9 Julai 2010

hari jumaat.


Salam. Salam 1Malaysia. Salam Perjuangan. Salam Kemenangan. Hari yang cukup ceria, tak berapa panas, mendung je. Sedang bersiap-siap nak g solat Jumaat di Seri Petaling. Itulah masjid saya bersolat jumaat sekiranya berada di Kuala Lumpur. Seboleh mungkin saya tak kemana-mana hari ini. Hari ini cdm kartini dah keluar, jumpa prospek tt. Paling kurang hari ini, cdm nak jumpa dengan 5tt. Itu target hari ini. mesti capai. sebelum tidur lagi dah bagi tahu pada dirinya, mesti dah niat, dah tekad, dah doa nak jumpa 5tt. bila sungguh-sungguh kita nak dan pemikiran kita pun kata benda yang sama. Insyaalah kita akan capai terget tersebut. Bangun tidur, sebut lagi."hari ini mesti jumpa 5tt, aku pasti boleh hari ini."Inilah mesti lakukan setiap pagi. walaupun semalam dah buat tapi tak jadi-jadi, tak apa. akan jadi jua.

semenjak saya betul-betul guna teknik TOA. saya dapat rasai meniaga menjadi semakin mudah. prospek semakin mudah dan ramai. ada je setiap hari prospek stranger. kawan lama call, nak jumpa. stranger yang mula tegur. saya hanya pikir/cakap apa yang saya nak dapat/jadi dalam kehidupan kami. saya tak pikir/sebut pun apa-apa yang saya tak nak terjadi dalam kehidupan kami, terutamanya meniaga ini. walaupun meniaga sedang mengalami transformasi, keyakinan semakin kuat. meniaga akan kembali kepada keadaan sediakala dalam waktu terdekat.

selalu cakap pada diri:
  1. "meniaga ini mudah"
  2. ramai yang suka dan nak join.
  3. prospek ada dimana-mana.
  4. ramai orang tercari-cari peluang, tunggu kita cite peluang pada mereka je.
  5. duit mudah dapat
  6. orang/warga Taipan ternanti-nanti nak datang kelas.
kena buang jauh-jauh, kata-kata negatif;
  1. orang tak suka mlm.
  2. semua orang dah tahu hai-o.
  3. semua rumah dah ada penapis air.
  4. jenama lain lagi murah.
  5. ramai yang masuk, gagal.
  6. kelas-kelas dah tak ramai datang.
apa yang kita sebut/pikir, perkara-perkara tersebut akan terjadi pada kita. oleh itu jauhilah kata-kata/ pikir perkara yang kita tak nak terjadi dalam kehidupan. kata-kata itu adalah doa.

doa lepas solat atau bila-bila masa pun sama. mintak yang kita nak. bila minta, mesti yakin Allah akan makbulkan. bila kita tak tahu, tugas kita minta sahaja dan usaha.

untuk tambah keyakinan tersebut, cubalah baca al-quran setiap hari. selepas baca, anda rasa ada kekuatan/keyakinan terhadap diri sendiri. nak demo pun lebih bersemangat.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger