Jom Follow

Isnin, 12 Julai 2010

5 minit bersama cdm otai

dah lama juga dok simpan catatan ini. 2 minggu lepas, terjumpa dengan cdm Ah Chai. alang-alang jumpa terus tanya pasal meniaga. walaupun 10 minit, selaut ilmu yang sempat aku korek dari dia.

Bagaimana nak naik balik volume, samaada individu atau group?
Masa ini semua leader mesti masuk pasaran balik. turun kerja di lapangan. Tak boleh rehat atau tengok-tengok dari jauh rakan kongsi. cdm mesti kerja lebih tekun lagi. cdm mesti jumpa lebih ramai prospek. cdm bawa lebih ramai prospek datang meeting. cdm mesti lebih banyak closing lagi. kalau ini terjadi/berlaku, rakan kongsi, akan bertambah yakin lagi. meniaga mlm ini masih boleh buat. mlm masih ramai lagi yang dok nanti-nanti. keyakinan bertambah bila income bertambah.

Kalau tak kena gaya ramai yang hilang, kalau leader tak cepat-cepat pulih keyakinan rakan kongsi. Sebelum hilang, cdm kena tunjuk kepada mereka hai-o masih boleh jalan, cuma perlu tambah kerja sikit je. Tak boleh kerja macam dulu, cepat puas dengan apa yang dapat. kena ubah pemikiran, kerja mesti lebih hasil akan lebih dan keyakinan akan bertambah. rakan kongsi akan terus bertahan.

leader (cdm/ddm) akan hadapi masalah hilang keyakinan dan sudah banyak negatif. kenapa negatif? kos tinggi dan hilang ke lain/ syarikat lain dengan alasan nak tambah pendapatan. Kena setia dan bertahan lebih lama, baru boleh jadi jutawan mlm.

Nak bendung negatif ini mesti dari atas dulu. leader-leader jangan negatif. kena tunjukkan meeniaga ini masih boleh jalan. Nak bendung negatif, kena buat projek. Taipan telah mendahulu saranan cdm otai. Taipan telah buat roadshow untuk naikkan semangat group. Sesiapa yang hadiri roadshow, semangatnya memang terbakar. Kerjanya lebih 'gile lagi'. Mesti bagi masa kalau nak lihat kejayaan.

Taipan juga buat rebranding baru. ini bagus untuk suntikan semangat juang. terbukti semasa pelancaran Akademi Taipan baru-baru ini. Yang datang pasti terbakar termasuk cdm-cdm. Tunggu masa nak booom balik je sales Taipan. Ayuh kita terus bertahan bersama Taipan. Anda tak keseorangan. Seluruh warga Taipan saling sokong menyokong membantu membooomkan lagi meniaga kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger