Jom Follow

Sabtu, 3 Julai 2010

ddm miri


ddm kunaini- wira miri. menjadi MC semasa Roadshow Miri

Semangat orang Sarawak. Ketekunan orang Sarawak. Kesungguhan orang Sarawak. Jelas apa yang mereka nak. Nak duit. Nak buat harta. Nak tambah pendapatan. Nak jadi jutawan. Nak jauh keliling dunia. Banyak lagi yang mereka nak. buat, buat, buat, buat dan jangan berhenti je.

Roadshow Miri hari itu, orang Kuching datang, walaupun mengambil masa 12 jam untuk sampai ke Miri. Semangat punya pasal. Semangat nak berjaya. Semangat nak ubah kehidupan. orang dari Sabah pun sampai. ada yang sampai jam 2 pagi. menumpang rumah sedara. hotel di miri penuh, hujung minggu. orang brunai datang shooping dan bercuti.

toyota alphad milik ddm kunaini

semangat mereka saya amat kagum. ddm kunaini sebagai contoh orang yang punya impian. impian dia amat jelas. mengajar dalam di kawasan pedalaman. letrik pun tak ada. air pun tak ada. letrik guna generator. nak mandi-manda guna sungai je. line pon pun tak clear.

boleh meniaga pun hanya hujung minggu je. dok pedalaman dan tak keluar-keluar. jalan pun jalan balak je. hari jumaat je dia akan keluar. sabtu meniaga dan hari ahad buat meeting dan kembali ke pedalaman semula. hari-hari lain hanya call prospek, dari jam 9 hingga jam 12.

join bulan disember 2009. bulan pertama je dah jadi dsm. bulan k2 dia dah harta. kelapa sawit 500 pokok. bulan k2 juga beli toyota alphad. semangatnya masih lagi memuncak. dapat suntikan semangat dari jauh, melalui telefon. upline direct pun tak berapa jumpa. dia ada senarai rakan kongsi baru yang masuk. saya pun kagum dengan kerjanya. senarai lengkap dari mula dia masuk sampai bulan ini. bulan julai ni dia dah punch 7 TT. hebatnya kerja dia. kita kat sini pun belum ada closing lagi.

mereka hanya tahu action. action.action. kita di KL, semangat dan ilmu senang dapat. tapi action yang kurang. semangat kalau tak ada action tak jadi meniaga. ilmu ada kalau tak ada action pun tak jadi.

kenapa dok tunggu. buatlah tindakan sekarang.jangan bertangguh lagi. apa yang nak ditunggu lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger