Jom Follow

Jumaat, 2 Mac 2012

Universiti Oxford Dapat RM124.4 juta.

Pasar Tani Masjid Jame' Serdang.
Wow.
Pergi lagi pagi tadi.
Lepas hantar Bb ke sekolah.
Terus pecut ke sini.
Nak beli daging lembu segar(sembelih punya)
Dalam kereta dah berkira-kira, beli tulang.
Balik rumah, buat sup.
Tapi kita hanya boleh berharap saja.
Hari ini tak ada kat pasar tani.
Orang yang selalu berniaga, tak datang hari ini.
Belilah apa-apa yang patut.
Ingatkan tak nak beli apa-apa, penuh juga 2 tangan.

Lepas makan mee sup.
Tempat biasa.
Sedap macam biasa.
Dah lama rasa macam tu.
Kena dengan selera aku.
Selalu sangat ke sini.
1 minggu 1 kali mungkin.

Pos Malaysia UPM Serdang.
Apa kena dengan pos pulak.
Tadi aku singgah kejap kat sini.
Beli sampul surat hari pertama.
Dah lama aku tak beli.
Rasanya nak mula kumpul balik.
Rugi rasanya berhenti sekerat jalan.
Padahal dah banyak yang aku simpan.
Antara sampul hari pertama yang ada.

Balik rumah.
Santai-santai sambil baca paper.
Tunggu gi solat Jumaat.

Wow! seronoknya.
Tak ada stress. Tak ada tekanan. Tak ada pot pet, pot pet.
Pagi-pagi boleh breakfast bersama, pilih kedai mana.
Kadang-kadang dah tak tahu nak gi mana lagi.
Itu yang pantang ada orang cakap ada kedai sedap.
Esoknya terus sampai.
Tu yang kadang-kadang masak pagi-pagi.
Kerja sendiri. Lebih bebas. Nak rehat lama-lama pun tak ada orang marah.
Isteri sarat mengandung, tak lama lagi nak bersalin.
Dah tak larat nak keluar. Jadi dok kat rumah sajalah.
Tunggu hari, keluar pun sekejap-sekejap je.
Pilih sekitar KL saja. Tak perlu keluar KL lagi.
Lepas pantang baru boleh pulun lagi.
Nak sibuk kembali.
Nak income besar kembali.
Nak capai impian lagi.
Orang lain boleh.
Tak ada sebab aku tak boleh.

Aku nak kaya.
Aku nak buat sedeqah banyak-banyak.
Teringin sangat nak bina masjid.
Teringin sangat nak sponsor orang kg gi umrah/haji.
Nak sponsor orang belajar, Master dan Phd.
Impian bisa terlaksana kalau kerja kuat.
"Boleh capai ke kalau hanya berniaga MLM?"
Boleh kalau ada network seluruh dunia.
Bila nak capai tahap itu. Bolehkah syarikat malaysia tersebar seluruh dunia.

Wow! Bukan sikit tu. Berapa ramai yang dapat manfaatnya. Bertuahnya U. Kalaulah U Malaysia dapat sebanyak tu kan bagus. Berapa ramai boleh taja student ambil Master dan Phd.


Akademi Taipan181.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger