Jom Follow

Isnin, 12 Mac 2012

Pasar Tani Tanah Merah.

pasar tani Tanah Merah.
pagi jumaat, 9/3/2012.
penduduk sekitar tanah merah mesti tahu.
meriah sakan. tempat beli barangan keperluan.
biasanya beli untuk seminggu terus.
sayur, kunyit, kkuah, ikan, ayam kampung, serati, ulaman(pucuk ttere, pucuk beko), maman jeruk, dan serbo mok niko ada.
kalu setakat nak buat majlis baca doa, tok payoh gi lain, beli ssini pun doh cukup, semua ado.
harganya lebih muroh sikit. 
ore penuh pena, pagi jumaat.


Kat sinilah pasar tani tanah merah diadakan. jalan menghala ke pasir mas.

Lok cin pun ada. bukan 1 orang je yang jual tapi ada beberapa orang. Aku rasa 1 tokey je tu.

Kereta pun ada orang promote.

Ikan spila. RM 4 sekor. budak je yang dok jaga. orang nak, jual. tak payah dok promote gile-gile. orang dah tahu gunanya ikan spila. berapa laku setiap kali pasar tani? aku pun tak tanya.

WOw! tapai ubi kayu goreng. sedap juga, makan pete-pete dengan kopi pahit.

Hok ni pun sedap jugok. tok leh make banyok sangat. manis bedooh.

pilih-pilih jangan tok pilih. mcam-macam kuih ada. hok jare temu pun ada kat pasar tani.

Permainan budok2 pun ada. mana boleh tak ada. kalu budok-budok tengok, mesti nok punya. tok beli, selagi tu dok tiok. kita keno ingat, perniagaan barangan kanak-kanak memang untung besar.

Rebun pulok.

dari jauh, napok mace jual sayur...

Bincang dulu. nok beli ggapo.
Aku ambil gambar ni masa aku kelik kampung minggu lepas.
Sebenarnya jarang aku ke sini, tapi hari tu mek aku ajak gi sini,
nak beli kain tuala. nak bagi hadiah pada mereka yang datang tolong masak,
semasa kenduri arwah chek aku.


Akademi Taipan181.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable