Jom Follow

Jumaat, 6 Ogos 2010

semalam

salam.
bertemu lagi hari ini. maaf, buat anda menanti-nanti. bukan tak ada idea nak menulis tapi masa dan broadband yang bagi masalah. tambahan saya dok di kelantan. rehat kat kampung semalam. semalam tak mencatat sesuatu dalam blog ini, tapi dalam minda dah ada catatan. cuma belum keluarkan lagi. hari ini dah ada kesempatan dan sekarang dalam kelas di Tanah Merah. CDM Kartini sedang bagi talk. api pulak tak ada. Api dalaman tak padam pun malah semakin meluap. meniaga ni bukan pasal ada api. tapi kemahuan. kemahuan yang meluap-luap. kemahuan yang benar-benar. bukan kemahuan yang biasa-biasa. Semangat orang Tanah Merah semakin berapi-api. Semangat warga Kelantan tak boleh dibendung lagi. Kejayaan sahaja yang patut mereka gengam. kekayaan yang semestinya mereka dapat. bukan sekadar biasa-biasa je. semangat tersebut bukan semua orang ada. semangat warga AT tetap utuh. tetap yakin dengan potensi diri sediri. tetap boleh berubah kehidupan bersama AT.

hari rabu, saya telah ke Safira Club. Setiap minggu ada penambahan warga AT 181 yang datang. dah ramai yang tertunggu-tunggu nak datang kelas. ada yang dari pagi dah datang penang semata-mata nak hadiri kelas. gi demo dulu dan malamnya kelas. semangat punya pasal. dewan dah mengecil dan  sedikit kepanasan. panas tak ada hal. prospek baru sentiasa ada dan semakin bertambah. leader-leader semakin sibuk. leader-leader tak berhenti jumpa prospek. Poket tak payah cite. 
semasa saya di sana. kehadiran prospek baru bertambah, walaupun beberapa cdm ada hal. mereka datang bukan pasal leader mereka. tapi mereka kerana mereka nak berniaga. mereka datang kerana bak ubah kehidupan. mereka datang nak berjaya. upline penting, diri sendiri datang lagi penting.

pesanan kat sana ialah jangan berhenti buat. ikut upline kalau nak berjaya. apa yang terjadi, ikut upline sekerat jalan je. upline masih buat, kita dah menyerah. upline pun mesti upline yang ikut acuan AT. kalau lari, susah nak meniaga. datang kelas AT pun lain macam je. 

Antara pesanan juga, bulan ogos ini bulan buat duit. bulan merdeka dari hutang piutang. bulan merdeka dari upline iaitu nak gi demo tak payah lagi tertunggu-tunggu upline. tak payah upline datang kelas baru nak datang. datang kelas kerana diri sendiri nak datang. ada juga yang merdeka dari ikatan kerja 8-5.


Nak berjaya kena ada yakin yang betul pada diri, syarikat dan MP. tak payah takut. buat je dan jangan berhenti.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable