Jom Follow

Isnin, 30 Ogos 2010

Kebebasan Kewangan?

Apa kebebasan kewangan? Senang nak memiliki sesuatu. Mudah nak buat sesuatu.  Boleh gi mana kita nak. Boleh ke dapat hidup macam tu? boleh. tak ada yang mustahilnya. dah ramai yang kecapinya. berusaha dan fokus pada matlamat. bukan boleh capai dalam 2,3 tahun. mungkin 10 tahun baru capai. ini matlamat kami dan fokus. jangan lari fokus. macamana nak buat? senang je. ikuti kelas AT berterusan, anda akan dapat rahsianya. kami pun masih berusaha ke arah tu. bukan bererti telah capai tahap tu bila income besar tapi bila pasif income dah banyak dan mampu tampung hidup seperti macamana yang kita nak. pendapatan aktif berapa pun tak kira, hanya boleh membantu kita cepat capai je, itu pun kalau kita pandai melaburnya. kalau setakat simpan cash tak jadi. meniaga ini, simpan duit dan beli aset. beli kereta dan rumah dulu dah cukup. lepas tu sikit-sikit beli aset. rumah kedai, pulangannya tinggi. beli rumah dan jual pun ok. beli kebun dan sebagainya. kalau dapat RM30K sebulan dari pasif income dok ke bagus.
ramai juga yang dah capai kebebasan kewangan tapi mas pulak tak bebas. tak boleh tinggal langsung. jadi selain banyak duit,kita juga nak bebas dari segi masa. nak kerja pun boleh, tak gi kerja pun tak apa. nakberehat kat kampung pun tak apa. nak gi melancong pun tak apa. ini semua dapat bila aset kita banyak. kerja penat sekarang tak apa. kerja banyak sekarang tak apa. kerja teruk sekarang pun tak apa. tapi dalam 10-15 tahun lagi kita dh boleh rehat. aset dah banyak dan pasif income dah banyak setiap bulan. jadikan ini matlamat kita. kalau nak dok pondok agama pun boleh. nak buat kebajikan sentiasa pun boleh. nak kerja percuma pun boleh.nak jadi sukarelawan pun tak ada hal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable