Jom Follow

Ahad, 1 Ogos 2010

Kelas8

Pemilik kereta ini, DSM Syukri. datang dari kedah. nak cari ilmu dan membantu rakan kongsi menaja. bantu rakan kongsi menaja adalah latihan secara praktikal. bukan sekadar teori sahaja.
Kelas hari ini dihadiri oleh warga Akademi Taipan dari utara. CDM Abang Ali, Sukri, DDM  Zana dengan suami, DSM Syukri, Wawa. Datang dari jauh memenuhi tugas sebagai upline. Bimbing dan jayakan rakan kongsi. Jauh bukan halangan, kalau hati kata nak. Halangan akan hilang dengan sendirinya.

CDM Abg Ali dah 2 hari ada kat KL. Pulun sakan. Nak berjaya. Tak boleh berhenti menaja dan membimbing. Sekarang ni sedang bantu rakan kongsi barunya. Kongsi peluang buat duit. Peluang betul dan bukan jerat orang. Dulu ikut-ikut tapi kini mesti boleh menaja sendiri. Dah tak boleh tunggu CDM upline lagi. Wilayah yang kena jaga dah meluas. Sorang nak jadi tak tertanggung.

CDM Abang Ali bersama rakan seusahanya semasa ikuti roadshow penang. Mudah mesra itulah rahsia CDM ni. Masa kami di Perlis, ramai orang yang kenal dia, mudah jumpa prospek.

AT 181, dah ada. bukannya Akademi biasa-biasa. Akademi luar biasa hebat. Akademi yang melahirkan usahawan. Usahawan berdaya maju dan usahawan pantang menyerah kalah selagi ada nyawa. Akademi mempunyai pembimbingnya bukan lahir di sekolah. Tapi lahir diarena jalanan. Pengalaman yang mengajar mereka menjadi seperti hari ini. Pengalaman inilah akan diajar dalam akademi ini. telah terbukti berjaya, sesiapa yang datang ke Akademi dengan kosong mindanya. Nak isi dengan ilmu dari Akademi. Mereka akan beroleh kejayaan.
Setelah hampir setahun menekuni usaha bersama AT 181 inilah hasilnya. Orang biasa-biasa, tanpa kelulusan tinggi, tanpa harta pusaka beratus ribu, tanpa modal yang tinggi, masih mampu memandu kereta ini. ini bayaran yang diperolehi setelah saban minggu hadiri kelas, selalu datang seminar, tak berhenti belajar dan tak malu bertanya.


Nak berjaya mesti berani. Berani ambil risiko. Berani keluar dari zon selesa. Berani berimpian. Berani jumpa prospek. Berani terima kegagalan.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable