Jom Follow

Selasa, 3 Ogos 2010

Anak-anak

Naik basikal dan berebut-rebut dengan kawan-kawannya.


Seronok jadi anak-anak. tak payah pikir apa-apa. semuanya mak bapa yang sediakan. makan minum, belanja sekolah, duit nak shooping. nak beli mainan, nak beli basikal. nak makan KFC. nak makan pizza. beli hp.

Seronoknya mereka.

apa heran dengan minyak naik. apa dok pikir barangan naik. apa susah tol naik. apa heran gula naik. main dan enjoy. dari pagi sampai petang pun main, tak penat pun. berhenti sekejap masa makan. lepas tu main lagi. itu kalau cuti sekolah. kalau waktu sekolah, lepas sekolah boleh main. malam pulak tengok tv dan buat kerja sekolah. tidur. sayangnya tempoh tersebut tak lama.


Lompat dik lompat. lompat tinggi-tinggi.
tak payah pikir lain, main dan belajar je. belajar rajin-rajin, besar nanti boleh kerja bagus. senang.....percaya je lah.


Kayuh jangan tak kayuh
tempoh tu sekejap je. umur 18 tahun dah tak ada lagi keistimewaan lagi. kena buat sendiri, kena beli guna duit sendiri. macam-macam lagi. bebanan. hutang......

Tak payah pikir minyak naik. itu bapak yang kena pikir.

Kayuh sepenuh hati. mula-mula nak gerak tu memang susah, bila dah ok, lajulah.

Hapy je mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable