Jom Follow

Jumaat, 19 Ogos 2011

Plaza Alam Sentral.


Kedai Buku yang aku ziarah semalam.





Tersusun dirak-rak. Sejuk mata memandang.


Buku-buku yang bertukar tangan semalam.

  1. Lepas majlis berbuka puasa semalam, di Hotel Grand Blue Wave. Lebih kurang jam 10pm.
  2. Temankan Cdm Kartini gi appt di Plaza Alam Sentra. Appt bersama Cdm Hanim.
  3. Aku apa lagi. Ambil kesempatan pusing-pusing dalam tu. Dah lama tak gi situ. Seingat aku, 1,2 kali baru aku masuk. Itu pun dulu-dulu. Dah lebih 5,6 tahun.
  4. Gerai-gerai dah tutup. Belum tutup, sedang bersiap-siap nak tutup. Kiosk jam je belum tutup. Masih bersedia tunggu pelanggan. Pekerjanya dah tutup sebenarnya. Dah malas layan customer. Customer lalu,buat-buat tak pandang. Dah penat. Kerja dari pagi. Sape pun penat. "Aku hanya pekerja." Tapi susunan jam menarik minat aku. Singgahlah juga. Jamnya lebih murah dari kiosk jam ioi. Banyak pilihan. Warnanya pelbagai. Tak beli. Sekadar tanya. Penyibuk.hi!hi!hi!
  5. Kedai buku juga yang aku cari. Dah nak tutup. Sempat. Syukur. Kalau tak ssajo. Buku-bukunya lain sikit. Tak ada kat lain. Sini ada. Judul-judul pun menarik.Penulis pun berbeza. Jadi apa lagi. Terbelilah juga. 4 buah. Tapi bila nak baca. Beli dulu. Ada masa baca. 2,3 hari habis tu. Sat dok ggoba.
  6. Hishamudi Rais. Dah lama aku cari buku dia. Senangnya dalam hati. Dapat buku tukar tiub. Sekali baca, pasti nak lagi. 
  7. Sape-sape boleh singgah. Bacalah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable