Jom Follow

Selasa, 23 Ogos 2011

Next!

wooit!
Aku dan isteri.
aku pukul gambar ini semasa majlis berbuka puasa anjuran,
Syarikat aku bernaung di Grand Bluewave Shah Alam.
Sahabat Kami.
bersahabat baik dengan penolakan.
bersahabat baik dengan kerja keras.

hari-hari kami jumpa.
kadang-kadang bergerak bersama.
tak boleh terpisah.

penolakan datang tak tentu masa.
ketika pagi, ketika tengahari, ketika petang,
ketika malam, ketika tengah malam.
tengah berbuka puasa pun datang.
ketika tidur, ketika jaga. ketika dalam toilet,
ketika berjalan, ketika berlari, ketika memandu.


tut!tut!tut! sms masuk.

"maaf saya tak jadi join perniagaan puan, saya dah banyak komitmen. 
terima kasih kerana sudi berkongsi dengan saya."

" saya tak jadi masuk, mak saya tak kasi."

"duit dah masuk, tapi saya nak pakai duit, baiki rumah kat kampung."

kelu seketika.
termenung.
terduduk.

apa kami cakap!!

next!!!

ha!ha!ha!
kami tak akan mengalah.
kami tak boleh dikalahkan dengan penolakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger