Jom Follow

Sabtu, 20 Ogos 2011

Masa.....begitulah sifatnya.



Masa;
  1. Pantas bergerak- suka tak suka itulah sifat masa. tak berhenti dari bergerak. tak penat bergerak. tak letih bergerak. bergerak, bergerak dan terus bergerak. kita tak boleh tahan. kita tak boleh stop. bergerak adalah sifatnya. bergerak dengan kadar yang sama setiap masa. tapi kita rasa berbeza kecepatannya. kadangkala cepatnya masa berlalu, terutamanya bila kita dalam keadaan happy. kadangkala slownya masa berjalan, bila sedih. mereka yang terjun dalam dunia mlm. 1 bulan tu terlalu cepat. hari-hari dipenuhi dengan demo, urus dokumen, urus dana, transfer dana, hadiri kelas.
  2. Masa yang berlalu tak berganti-setiap detik berlalu. dah tak kembali lagi. kita dah tak boleh kejar. guna roket paling laju pun tak boleh dapat. itu baru satu detik, apatah lagi kalau dah 1 jam, 1 hari, 1 minggu, 1 bulan, 1 tahun. tak guna sebaik mungkin masa yang ada. pasti menyesal. bila rambut dah putih, minta dikembalikan zaman muda. nak bikin apa yang tak sempat bikin. dah tak boleh dah bro. 
  3. Terlalu bernilai- tak ada yang setanding. ada orang kata seperti emas. lebih lagi dari emas. kalau emas hilang, kita boleh cari lagi. kita boleh beli lagi. ini masa tak dijual kat mana-mana. masa itu kehidupan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger