Jom Follow

Selasa, 1 Mei 2012

1 Mei; Tak Cuti Pun!

Selamat Hari Pekerja. Ramai yang cuti. Ada juga yang tak cuti. Terpaksa kerja. Kerja pada hari cuti umum nu, dibayar double @ triple. Betul ke? Ada juga yang suka-suka kerja. Ada yang asyik kerja-kerja dan tak cuti-cuti.

Orang MLM. Mana ada cuti-cuti. Ketika orang bercuti, mereka paling sibuk. Mereka paling suka. Boleh buat banyak appointment. Share peluang buat duit. Share kehebatan / kelebihan produk. Ada baiknya fitting PB kat rumah customer. Biar suaminya tengok. Kehebatan PB. 

Berbeza dengan 6,7 tahun dulu. Nak fitting PB. Mesti ketika suami tak ada kat rumah. Takut suami tak bagi beli. Lebih-lebih lagi bila sang suami tahu harga satu set PB, cecah RM2K. Kini dah berubah. Suami yang suruh san isteri pakai PB. Suami pun dah tahu kebaikan pakai PB. Dok gitu.

Hari ini cuti. Ada yang bawa anak-anak jalan-jalan. Bawa anak mandi-manda. Anak-anak sibuk main, makbapa pun sibuk juga. Tambah kenalan. Tambah kawan. Mana tahu boleh masuk senarai bakal prospek. Walau itu, bukan tujuan utama kita bawa anak jalan-jalan. Tapi tak salahkan?

Semalam baru closing. Hari ini, rehat sehari. Sambil rehat, susun strategi untuk bulan mei 2012. Tetapkan matlamat bulan mei 2012. Bincang-bincang dengan pasangan, bincang-incang dengan rakan niaga. Biar lagi power meniaga bulan mei 2012. Biar lagi meletup bulan mei 2012. 

Cuti bukan wajib. Kerja hari ini tak salah. Rehat pun tak salah. Orang MLM, kerjanya buat appointment. Ada appointment, ada meniaga. Tak ada appointment, tak ada meniaga. Satu appointment bukan perlukan masa yang lama pun. Paling lama 60 minit. Kalau ada 3 appointment sehari. Baru ambil masa 3 jam. Banyak lagi masa free. Masa free inilah digunakan untuk tambah senarai nama, tambah ilmu, servis, top up semangat.

Aku apa bikin hari ni. Jam 8.50 pagi hantar Baby ke kelas arimetik. Berakfast. Baca paper. Sekarang dok update blog. Lepas ni,baca buku kejap, sampai tertidur. Belum cukup tidur, semalam layan bola. Kalau sempat nak gi MIECC, tengok pameran kereta....kalau tak silap aku la......


Akademi Taipan181.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger