Jom Follow

Khamis, 3 Januari 2013

Murtabak Mengkasar Hj. Din.

Kalau ke Pekan, Pahang.
Jangan lupa singgah sini.
Kami singgah tahun lepas, pada 23/12/2012.
Itu pun selepas aku tanya biras yang mengajar kat sana.

Bila lalu je, tengok ramai orang kat kedai.
Kereta kiri kanan jalan orang parking.
Tak terpikir pun nak berhenti.
Tapi aku & isteri tertanya-tanya sesama sendiri.
Apa yang istimewanya kedai makan ini?

Bila dah tahu.
Kami terus singgah.
Ketika kami balik dari Pekan menuju KT.

Murtabak Mengkasar Hj. Din. Pilihan ramai. Tengok kereta parking tepi jalan tu..Panjangnya boleh tahan.
Inilah murtabaknya. Ada yang special & ada yang biasa. Harga yang special RM8 dan harga yang biasa RM6. Kalau ikut kata pekerja mereka, boleh makan 3 orang. Foto kat atas tu, murtabak yang special. Kalau tengok aku sorang pun licin. Jadi kami oder 2 murtabak besar, untuk kami berempat.
Memang sedap.
Memang patut pun ramai yang singgah.
Masa kami singgah, tak cukup kerusi.
Ada yang kena tunggu, sehingga ada yang siap makan.
Kuah kari sudah habis. Cuka je yang berbaki.

Menunggu!
Tak boleh lari.
Bila ramai customer.
Tapi tak terlalu lama sangat.
Sedang!Sedang! je tunggu.
Sabar kalau nak yang terbaik.

Foto yang aku ambil dari wall CDM Kartini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable