Jom Follow

Rabu, 23 Januari 2013

Cuti Tanpa Gaji!

Selamat pagi. Sebelum aku keluar, hantar anak ke sekolah. Masih ada masih sikit lagi. Aku nak kongsi sikit hal dengan anda semua. Kongsi!Kongsi!Kongsi! Jangan tak kongsi. Benda baik, kenapa tak nak kongsi. Bagi aku ini dah berita baik. Bagi orang lain, aku harap ianya juga baik. Tapi aku tak boleh paksa suruh orang kata baik, apa yang aku kongsi ini.

20/1/13 hari tu. Anugerah SM & SSM. Aku terserempak dengan salah seorang sahabat Hai-O. Aku kenal pun kerana Hai-O. Selalu jumpa, apabila ada majlis-majlis Hai-O. Tapi bukan warga ATM181, tapi warga MyJ. Mengajar kat Sarawak. Orang Bendang Nyur, Tanah Merah.

"Demo ada. Mari seminar ko? Bila balik sini?" Aku tanya dia.
"Kawe tak gi lagi. Kawe cuti tanpa gaji."
"Yo ko. Bagus-bagus. Berapa lama cuti?"Sambung aku.
"Sampai bulan 6."

Tengok tu. CUTI TANPA GAJI. Nak besarkan biz. Nak kembangkan biz. Nak kukuhkan biz. Awan mendung telah hilang. Ribut telah reda. Tsunami telah reda. Negatif-negatif punya hal telah tak ada. Positif sahaja yang ada. 

Dia ambil CUTI TANPA GAJI, kerana percaya dan yakin dengan biz. Biz ini boleh sara keluarga. Biz ini boleh ubah ekonomi keluarga. 100% income hanya datang melalui biz ini. Dah wajib buat sungguh-sungguh dan jadi. Kalau tak jadi, anak-anak nak bagi makan apa?

Perkembangan terkini, menyakinkan dia untuk CUTI TANPA GAJI. Produk baru. Ilmu baru. Strategi baru.

Mari kita doakan agar misinya berjaya.
Ketika Guangzhou.

Pangkat apa? Berapa lama buat? Siapa upline? Itu semua aku tak tahu. Jumpanya tak tanya pulak...Dia ni, kawan baik CDM Sabri Yusof...

Bukan nak suruh anda CUTI TANPA GAJI, tapi nak tunjuk kepada anda, bahawa biz bersama Hai-O punya masa depan yang cerah.

1 ulasan:

  1. Ambo juga dlu pun mula dengan cuti tanpa gaji jgk...6 bln cuti tanpa gaji..lps tu RESIGN 24jam..masa tu baru berpangkat SSM..Pe nak takut.apa nk heran..JANJI ALLAH ITU PASTI bg yg BERUSAHA dgn Sabar..kini dah dah 8thn dan SELAMANYA bersama Hai-O Marketing..HAQQUL YAQIN..

    BalasPadam

Sociable