Jom Follow

Isnin, 7 Jun 2010

Salam. baru ada ruang dan peluang nak menulis. 5 hari balik kampung. broadband tak boleh pakai. kami balik awal pada orang lain. belum cuti sekolah dah balik. mak nak gi mengerjakan umrah. terpaksa balik awal.
adab orang nak ke mekah. kena ustaz yang bawa turun rumah. ditengah-tengah mak dan tepi sekali mak mertua.

ada rezeki lebih boleh hantar orang tua mengerjakan umrah. inilah rezeki yang Allah kurniakan melalui meniaga hai-o. kalau aku masih ,mengajar tak mungkin aku boleh hantar orang tua gi mengerjakan umrah. aku dah 2 kali gi dan cdm kartini dah 3 kali gi. cuti sekolah bulan 3 baru-baru ini kami sekeluarga pergi sana. InsyaAlah tahun ini kami akan mengerjakan haji pulak. doakan kami supaya dapat ke sana. Hai-o pun akan hantar pengedar yang layak, setiap tahun untuk mengerjakan umrah. tahun lepas saja lebih 400 orang gi mengerjakan umrah. muda-muda dah sampai ke sana. syukur. tahun ini sekali lagi. kalau tak silap dalam bulan 12 kot. siapa yang layak, buatlah persediaan rohani dari sekarang. bapak aku dah pergi 3 tahun lepas. kali ini mak aku gi sorang. geng dia, ada 4 orang dari kampung aku. kebanyakan orang suka pergi umrah bulan ramadhan. mereka gi sebulan.
impian aku ialah setiap bulan akan ada warga taipan yang pergi mengerjakan umrah. pergi sana doakan kejayaan Taipan. ini tak mustahil. buatlah sungguh. baru-baru ini cdm shahril sekeluarga dah ke sana. lepas tu cdm aida dan dsm azizi juga ke sana.

cdm shahril bersama puterinya semasa mengerjakan umrah.

doakan untuk kami juga! pasangan azizi dengan aida, sedang berdoa di depan kaabah.

semasa di kampung anak-anak yang seronok. macam-macam boleh main. jarang-jarang balik dan balik pun tak lama. main bola, badminton, main masak-masak, main kejar-kejar dan banyak lagi. setiap kali balik kampung ade je benda-benda baru yang mereka belajar. tudung botol pun kutip, nak jual kat KL.
aiman seronok berbasikal keliling kampung. jarang-jarang dapat peluang sebegini. tak takut dan risau. kat KL pantang keluar sikit dah kena cari.
si adiknya dok main pasir. tak naik rumah. pagi sampai petang. makan pun kena suap kat tanah.
berjumpa di puncak kejayaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable