Jom Follow

Isnin, 14 Jun 2010

buat apa yang kita suka

nak berjaya dalam mlm, mesti lakukan 3s. tak kira apa pangkat kita. sm ke, ssm, dsm, ddm dan cdm sekali pun. menaja mesti dilakukan. servis dan sales. tak ada pangkat yang boleh berhenti kita dari menaja.

sm ke atau cdm ke. menaja tetap kena buat. sampai bila kena buat? selagi kita mahu berniaga. kecualilah kita dah tak nak berniaga. itu lain la pulak.
nak menaja mesti ada prospek. prospek mesti dari senarai nama yang kita bina. senarai nama mesti ada penambahan. kalau boleh setiap hari. kalau tak, seminggu seorang tambah pun tak apa.

dah habis kawan? siapa-siapa yang kita jumpa pun boleh jadi prospek. berkawan dulu, mana tahu 2,3 bulan selepas itu, dia nak ikut kita.
cdm zaki dan cdm haryana, pasangan tak berhenti buat dan tekun.
tanyalah cdm; seperti cdm haryana dan cdm zaki, tak berhenti tambah senarai nama. setiap hari jumpa prospek. tak habis pun. yang penting ada perancangan. tanya kat mana hari ini? mesti jumpa prospek atau urus dana atau transfer duit. kerja, kerja,kerja.

nak berjaya mesti suka/cintai apa yang kita buat atau buat apa yang kita suka. tanya hati sendiri. sukakah aku meniaga ini? jawab dengan sejujurnya. jangan buat ikut kawan je. buat kerana dapat duit. bila duit sikit dapat mulalah lari dan tak suka. mana boleh macam tu. masa dapat banyak berjimat dan dapat sikit pun cukup. pandai atur saja.

buat apa yang kita suka asas bagi capai kejayaan. ramai orang buat apa yang mereka tak suka. itu yang dapat stress. buat mlm ni enjoy je. jumpa sambil minum-minum je. borak-borak pasal meniaga je.

sukalah apa yang kita sedang buat ini. bila dah suka, pantang menyerah kalah. juara tak dilahirkan tetapi boleh dicipta. peluang tak datang begitu saja, tetapi peluang mesti dicipta oleh kita sendiri.

selamat mencintai pekerjaan anda. anda pasti berjaya.


1 ulasan:

  1. cdm yg mpunyai motivasi diri yg cukup hebat & sentiasa fokus.. Salutttt... Usaha jambatan pcapaian matlamat :-)

    BalasPadam

Sociable