Jom Follow

Sabtu, 19 Jun 2010

adake luck2?


sambungan luck...........................
baru je lepas sembang dengan leader-leader. esok kena pagi-pagi dah kena gerak ke kuantan. jam 5am dah kena bertolak dan mesti sampai sana sebelum jam 8am. itu kalau dari kuala lumpur. jam mereka kena bangun. berapa jam je mereka tidur. ada yang masih belum tidur lagi niiiiii. luck ke macam ni?

ada yang dari Penang pun gi. Kena lalui KL. Ambil rakan kongsi dulu. Lihatlah betapa jauhnya perjalanan yang mereka kena tempuhi. berapa banyak tol yang mereka kena bayar. betapa pengorbanan yang mereka lakukan. semua itu nak berjaya dan menjadi apa yang mereka mahu jadi. luck ke macam ni?

ada juga yang datang dari Kelantan. datang nak dapatkan ilmu. semata-mata nak berjaya. semata-mata nak tinggalkan kesenangan buat anak-anak. semata-mata nak bagi pendidikan terbaik untuk anak-anak.

ada lagi dari KL ke Alor Setar, ke Kelantan dan ke Kuantan pulak. dari KL hari rabu lagi. wow hebatnya. dengar cite malam ni dah sampai kuantan. luck ke macam ni?

nanti ada pulakk yang tak nak buat, kalau kena kerja seperti ini. tak nak sebegini kerja pun tak apa. tapi jangan harap dapat lebih banyak dari mereka lah. kerja ikut kemampuan dan kesanggupan diri sendiri. kalau tak mampu tak apa, bina meniaga ni dekat-dekat dulu.
orang buat 5 tahun, dah stabil dan kukuh ekonominya. kita kena 9,10 tahun je. lebih lama sikit la. tapi tak apa janji capai juga seperti orang lain dapat. buat berterusan je.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable