Jom Follow

Jumaat, 18 Jun 2010

pencen1


masa aku nak resign. cc tanya aku, tak sayang ke jawatan. sayang tak dapat pencen. meniaga ni tak sentiasa jadi. kawan-kawan aku kata. 'sayangnya tak sempat pencen". kadang-kadang aku tertanya sendiri pencen tu wajib ke? aku jawab senang." kalau hidup macam aku sekarang ni tak sempat pencen pun, mati dulu kot. jadi tak sempat pencen pun. jadi kalau aku nak merasa pencen kena resign awal.

orang kerja sendiri, mana ada istilah pencen. mereka akan berkerja selagi termampu. aku tengok orang kampung yang kerja kampung. tak pikir bila, nak pencen. kerja, kerja, kerja. walaupun semua anak dah kejo sendiri. malah dah berderet cucu. duit yang anak-anak bagi dah cukup, tapi masih nak buat kejo jugak. kerja, kerja, kerja kerana tenaga masih ada dan kena kerja. suka pada kerja sebab dah berpuluh tahun bekerja. masa ni kerja bukan lagi pasal duit.

tak payah nak pikir pencen. pikir wat kerja je. bila duit dan aset dah cukup. tiap-tiap bulan masyuuuuk. contoh mudah. kalau kita ada simpanan dalam tabung haji; rm5 juta. andaikan keuntungan 5% setahun. kita akan dapat rm250k setahun. banyak tu bebbbb. kita boleh pencen dari bekerja secara aktif. kerja kerana suka wat kerja. wat kerja percuma pun boleh. ngajar rumah anak yatim ke.

nak jadi macam tu. tetapkan bila nak capai impian tersebut. kerja kena kuat, kerja mesti rajin, kerja mesti lebih lama dari orang lain. buat mlm adalah cara tercepat nak capai tahap tersebut. bagi masa pada diri, buat kerja giler-giler 5,6 tahun. kumpul duit dan aset banyak-banyak.

pilih syarikat yang betul, kukuh, dah lama wujud. bukannya 1,2 bulan. kita kena kebanyakan syarikat akan mati sebelum cecah 2 tahun. perhatikan dah banyak syarikat mlm yang dah berkubur. MP juga kena perhatikan. boleh gi jauh ke tidak. boleh buat duit ke.

syarikat dah betul. kena tengok pula upline dan team. upline ada wawasan ke tidak? upline penting diri ke tak? upline hati besar ke tak? upline ada mentor ke tak? risik-risik juga dengan dlinenya dulu sebelum masuk. nanti menyesal pulak. tersalah upline. tapi kalau upline ada group yang mantap, kita boleh terus ke upline leader.dapat bimbingan terus dari upline leader.

kami pun sentiasa berusaha kearah itu. matlamat kami rich young retire young. target dah ada tinggal usaha saja. kami sentiasa positif dan yakin, kami boleh kami akan berjaya,kami yakin dan pasti anda juga....so apa tunggu lagi,kita dah team taipan 181 lambang keunggulan dan kejayaan.PASTI HEBAT....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable