Jom Follow

Jumaat, 11 Jun 2010

bersama hai-o

kami buat hai-o ni dah cecah 10 tahun. sepanjang perjalanan ini, banyak keseronokan yang kami lalui. tak terkejar-kejar gi kerja lagi. banyak yang telah kami dapat, banyak yang telah kami miliki, banyak tempat dah kami lawati. kadang-kadang boleh bawa anak bercuti. rehat dimana-mana resort. beli pakaian mereka mengalahkan yang mak bapa. pilih mana yang nak. ada beberapa kes, orang join, dengan tengok cdm kartini shooping. ini pun jadi motivasi kerja buat kami. setiap bulan bonus dapat. mula-mula dulu tak berapa banyak, lama-lama boleh tahan la. tak banyak pun boleh cecah 4,5 angka juga sebulan. ini uniknya hai-o. tak perlukan masa yang lama, nak dapat income besar. prospek senang /mudah nak join. asalkan kita buka mulut dengan mereka. kena berani.
masa kerja dulu, dapat gaji sekitar 23 atau 24 haribulan. 2 minggu lepas tu dapat pula bonus. seolah-olah bergaji 2 minggu sekali. duit sentiasa ada, tak sempat habis. itu motivasi kami masa tu. masih boleh belanja kawan.
bersama hai-o ni juga, kami boleh gi melancong. dulu hai-o bawa gi hatyai je. sekarang ni dah sampai Eropah pulak. semakin jauh. bertuah siapa yang layak pakej melancong kali ini. dijangkan 400 orang yang layak. Taipan?
duit untuk orang tua pun tak pernah miss. masa kerja, kadang-kadang bagi, kadang -kadang tidak. ikut keperluan. kami pun kena sara 5 anak buah yang kematian kedua orang tuanya. tak dapat bayangkan kalau kami kerja dulu. rasanya tak mampu. tapi syukur rezeki Allah bagi melalui hai-o, mampu menyekolahkan mereka tanpa banyak halangan. lebih mewah dari orang lain.
INI SEBELAH YANG CERAH. BELUM CITE BELAH GELAPNYA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable