Jom Follow

Sabtu, 26 Jun 2010

Mesti Positif



ramai orang tak jelas apa yang mereka mahu capai
dalam hidup tetapi mereka jelas apa yang mereka tak mahu.
seperti 'susah meniaga ni. 
'orang tak nak ', 
' upline tak suka kat aku'. 
'semua orang dah masuk'.
'takut tak boleh buat dan gagal'.
adakah ini yang mereka mahu. 
pastinya tidak tapi kenapa dok ada dalam kepala hal-hal ini.
bila kita pikir dan kita akan menarik hal-hal tersebut terjadi pada kita.
kenapa kita tak berfikir,
'mudahnya meniaga ini', 
'semua yang kita sharing akan masuk'
upline sayang kat aku'.
'aku hebat dan aku pasti berjaya seperti orang berjaya'.
bila berfikir seperti ini, kita rasa pun lega. 
tak adalah tekanan sangat.
jadi hal-hal positif akan terjadi pada kita. 
selalulah berfikiran positif dan 
berfikirlah apa yang kita nak jadi dan
bukannya apa yang kita tak nak jadi.

sentiasa pikir hal-hal positif sahaja.

jangan ada langsung hal-hal negatif.
cakap pun mesti positif je.
jangan ada negatif.
bila negatif emosi kita pun negatif dan
akan menarik hal-hal negatif datang pada kita.

sentiasa pikir positif dan

perasaan pun akan tenang.
buat kerja lebih lancar dan lebih konfident.
semangat pun semacam je.
perjalanan pun lebih mudah. 
kalau pikir negatif, 
mulalah ada tekanan.
cepat marah dan banyak lagi.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable