Jom Follow

Ahad, 20 Jun 2010

Ziarah Seberang Tambak.


semalam di batam.
hari ini dah di singapura.
rehat dan jalan-jalan sehari dulu.
tak pernah sampai sini.
ambil masa sikit.
dok di hotel grand central ltd.
terletak di Orchard Road.
sampai tadi tengahari. 
cdm kartini gi pusing-pusing dengan gengnya.
aku malas nak ikut. 
jalan sendirian je.
naik juga beberapa shooping mall. 
sales sehingga 70% potongan
. tengok, tengok.
rupa-rupanya pesta jualan murah kat sini.
banyak pilihan, tapi sayang aku nak perabis duit.
beli 2 buah buku je kat sini.
semalam kat batam aku dah perhabiskan 750,000 rupiah beli buku.

walau sekejap aku pusing-pusing tadi.
banyak boleh belajar kat sini.
bergerak kena pantas. 
10,20 minit berjalan kaki tu biasa je.
jangan kisah dengan orang, orang tak ada masa nak perhatikan kita. 
duit kena banyak kalau nak hidup sini.
perniagaan adalah pekerjaan utama kat sini.

semua itu boleh kita bawa dalam meniaga kita. 
kena cepat bertindak. buat,buat dan buat. 
tak payah pikir apa orang kata pada kita.
dah betul pilihan, buat je terus.
meniaga ini tak ada yang gagal. 
orang yang berjaya adalah orang yang tekun, ada perancangan dan
buat ikut perancangan yang telah dibuat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable