Jom Follow

Rabu, 20 Julai 2011

Semalam yg ditinggalkan.


bangkit! Sang Pejuang.
Kamu tak mungkin kalah dalam pertarungan ini.
Menang sudah pasti, kamu miliki.
Bertarung sehabis baik.

rabu nan indah.
sekali je seumur hidup 
kita bertemu dengan,
rabu 20/7/2011.
dah tak bertemu lagi lepas 
ini sampai bila-bila.
rugi kalau tak perguna
masa ini dengan sebaik mungkin.,
untuk buat perkara yang terpenting 
dalam kehidupan ini.
bekalan untuk ke sana 
nanti.

semalam.
jam 8am dah keluar.
menuju teluk panglima garang.
dah kira awal bagi pencinta mlm.
nak jumpa dengan prospek.
dah banyal kali tangguh.
tak jadi. esok-esok.
bukan prospek yang tak jadi.
bukan prospek yang tangguh.
bukan prospek yang tukar esok.
kami yang cakap.

kenapa?
dah tahu puncanya.
aku tak buat keputusan nak jumpa.
asyik-asyik cakap esok jumpa,

kalau free. 



sebelum tidur aku dah tetapkan
8am dah mesti keluar rumah,
gi rumah prospek.
memang jadi.
walaupun pusing-pusing sejam lebih,
tapi tak jumpa.
bukan gagal.
lain kali pasti jumpa.

balik dari sana.
jam 11 lebih,
singgah, jumpa kawan
sama-sama gi mekah tahun lepas.
tokey stesen minyak petronas di kota kemuning.
dah lama nak jumpa.
jadi semalam tertunailah hajat kami.
kaya yang baik hati.

sambung lagi.
kena hantar anak ke sekolah dulu.
dok merenget, suruh aku hantar...

ok dah balik.
boleh sambung semula.

dari kota kemuning,
menuju sacc mall,
shah alam.
demo jam 1 lebih.
aku tak ikut, cdm kartini je yang gi,
aku dok baca buku kat kedai makan.
tapi tak makan, minum je.
kat situ aku baca buku
'anda berhak hebat'
buku dah lama aku tengok,'
tapi baru beli.
menarik dan berkesan.
sebelum itu aku masuk dulu mph sacc mall.
ziarah buku.
berkenang pulak,
'anakku brain tumour-hikmah 5 sebelum 5'.
hasil tangan isyah radhiah idris,
isteri Che Amran Raihan.
beli juga, walaupun hari isnin,
aku dah beli 3 buah buku baru.
tak tahan. tak beli dok teringat pulak.
aku dah baca sikit.
amat menarik
. penceritaan detail dan menyentuh hati.
sebak pun ada.
sesekali aku cuba bayangkan dalam minda,
aku terpaku, kalau kami alaminya tak tahulah macamana.
belum habis lagi. sedang baca bersama buku-bukub lain.
harap sat lagi bisa habis.
 
seronok sakan.
2 jam menelaah buku tanpa gangguan.
jam 3 balik rumah. cdm kartini keluar lagi,
kali ini ke bangi pulak,
bersama cdm indawati.
aku sambung baca buku.
wow! bestnya.

malamnya gi kelas.
tapi aku menelaah buku kat kedai makan cina muslim.
aku baca buku lain pulak.
'tafsir Di bawah Naungan al-quran,
juzuk ke 30. ditulis oleh syyid qutb.
hebat dan menarik dan menukam kalbu.
buku dah lama dalam koleksi aku,
dah 11 tahun.
tak bacanya dengan serius.
entah kenapa 2,3 hari ini aku belek-beleknya.
dan terus membacanya dengan serius.
tak sabar nak habiskan.
sat lagi kena habiskan.
kena gi cari untuk juzuj-juzuk yang lain pulak.
tafsir yang hebat. rugi kalau tak milikinya.
tafsir seorang pejuang yang syahid,
ditangan pemerintah mesir yang zalim.

lepas kelas.
minum-minum
dan balik  tidur 
setelah baca 
beberapa muka surat al-quran.
nak kena habiskan sebelum puasa.
masih ada lagi 9 juzuk.
ya Allah bagilah kekuatan,
utk aku khatam sebelum ramadhan.
kena pulu. jangan tak pulun.

tidur dengan lena....
jam 2am
lena yang panjang
sehinggalah jam 5am.

sorry citenya sedikit panjang.
jangan marah,
macam diary pulak.
tak apa ambillah apa yang patut,
sekadar perkongsian
aku yang kerdil di bumi Tuhan ini..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable