Jom Follow

Jumaat, 29 Julai 2011

Jumaat yang berlalu...


Aku yang sering alpa...

dah petang.
dah jam 5.15pm.
baru sampai rumah.
gi ambil anak balik sekolah,
anak belajar kat 
sekolah at-tamimi international school.
skali dengan ambil Cdm Kartini,
kat Summit Hotel, USJ.
bersama dengan rakan niaga,
buat promosi kat situ,
sempena menyuarat Agong Puspanita MPSJ.
aku pun belum tanya lagi.
apa yang pasti ok.
dari senyumannya aku dah boleh agak.
sambutan sejak akhir-akhir ini
menggalakan terutama 
premium beautiful.
 maharani.
bioaura
dan banyak lagi.
Cdm Kartini bersedia membantu rakan-rakan niaganya. Asalkan rakan niaga mahu dan ada keinginan berjaya.

Antara produk yang dipromosikan semalam. Sambutan amat menggalakkan. Rami dah tahub kehebatan produk keluaran Hai-o.

Pandangan dari Masjid ke tempat parking kereta.

tadi aku bersolat jumaat.
tampat biasa,
masjid sri petaling.
ada pengumuman

solat terawih akan diadakan seperti biasa.
20 rakaat dan 1 juzuk semalam.
ada lagi untul 3 juzuk 1 malam pun ada.
tempat asing dari yang pertama.
ada lagi untuk 5 juzuk 1 malam.
tempat asing dari yang 1 dan 2 di atas.
boleh pilih.
ke 3 3nya 20 rakaat,
tambah witir 3 akan jadi 23 rakaat.

itu kat masjid tersebut.
boleh pilih masjid/surau lain.
yang buat 8 rakaat, surah pendek.
yang buat 8 rakaat, surah lebih panjang.
yang buat 20 rakaat.
ada juga yang adakan tazkirah.
boleh pilih.

Anak kami. Muhammad Khalif Aiman. Lepas raya ni upsr. Puasa ni kena pulun. Lepas raya kena berjuang. Harap dapat yang terbaik.
Bacaan yaasin.

Bacaan yaasin.

Aku bersama Bad.

Aku dan isteri, Cdm Kartini sentiasa hadir apa-apa program sekolah demi kecemerlangan anak-anak. Sibuk macamana pun jadual kami. Demi anak-anak mesti luangkan masa juga. Tak kan makbapak je cemerlang. Anak-anak pun mesti cemerlang juga.

Aku bersama anak laki. harapan keluarga.

malam ini.
aku dan isteri.
akan ke masjid UNITEN.
ada solat hajat.
sempena peperiksaan upsr.
sekolah abim yang anjurkan.
lepas raya periksa.
harap-harap dapat apa yang diharap.
tak dapat nak buat macamana.
lepas tu,
Ini hari khamis punya. Dah gi, tapi semalam gi lagi. Tak puas makan sayat willy. Lepas solat hajat kat masjid UNITEN kami gi lagi. Ramainya manusia kat sini, tempat pun tak cukup. berebut menaj. Kat mana ni? Kat Sungai Ramal. Berhadapan dengan Hassan Cafe.
Ini baru satay sebenar. Kena sekali, pasti nak lagi. Ini satay ayam. Satay daging tak order. Aku dah kena kurangkan makan daging merah. Dah kena pantang, sebelum penyakit datang.  RM0.70 satu cucuk. Berbaloi dengan harganya.
makan satay willy.
best.
lebih sedap dari satay hj. Samuri 
dan satay UK, Bangi.
sekali cuba. tak sedap dah yang lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable