Jom Follow

Sabtu, 16 Julai 2011

JAM 2 PAGI.


dah 1 pagi.
belum tidur lagi.
tahan sikit lagi.
baru sampai rumah.
ada keje sikit tadi.
jumpa-jumpa,
sembang-sembang,
minum-minum,
makan-makan,
money masyuk.
tak masuk sekarang,
lambat-lambat pun mesti masuk.
tak masuk banyak,
masuk sikit pun ok.
beli PB pun tak ada hal.
itulah kerja mlm.
setiap mesti hari jumpa orang.
jumpa orang, baru ada meniaga.
ada meniaga, masyuk duit.

jumpa pun kat
hotel concorde, 
kuala lumpur,
perstime gi hotel tu.
sedikit bising, 
tak sesuai untuk relaxkan minda.
bagi aku tambah serabut perut.
nak bercakap pun kurang dengar.
kena fokus, baru paham.
ada kalanya kena perhatikan gerak bibir,
baru paham. padam muka.
nak jumpa kat situ sangat.

wow! hebat dan sibuk.
jam 1 pagi masih ramai.
tengah bandaraya kot.
macam-macam manusia ada.
sebelahnya ada hard rock cafe.
beli t-shirt 1.
buat kenanangan,
katakan pernah sampai.

hari ini.
ada 2 tugasan penting.
pagi kelas di precint 16.
petang, anugerah sm&ssm di pgrm cheras.
mana mau pegi.
2 2 la gi baru ngam.
baru ngaum meniaga.
baru mantop semangat meniaga.
ya tak ya juga.
kenapa kena pilih.
padahal tak payah pilih.
gi 2 2 je.
kan senang.

malam esok kat sungai petani,
pun ada kelas. 
markas baru kita. macam pas pulak. markas.
kah!kah! hi!hi!
apa pun jangan kisah.
asalkan meniaga meroket naik...
naik sampai mana bro?
tak tahu! aku tak tahu!
tanya diri sendirila. 
baru betul.
sampai banyak duit.
sampai banyak asset.
sampai mati...ha! ha!
jangan takut.(!!!!)

dengar kabo,
hebat dari minggu ke minggu.
tahniah warga utara.
tak jemu-jemu jadi hebat.
tak jemu-jemu datang kelas.
tak jemu-jemu terima duit.
dan 
jeng!jeng!jeng!
aku tropong dari sini.
aku nampak.
aku terhidu asam pekat.
asam pekat tak nampak jalan.
peganglah tangan aku,
biar aku pimping tuju destinasi.
salah arah, sesal tak sudah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Powered By Blogger