Jom Follow

Selasa, 5 Julai 2011

Prudential BSN.



Kesiannya anak aku. 
Sekarang ni masih lagi kat Hospital Colombia Asia, Puchong.
4 hari demam, masih tak kebah. Dah gi jumpa doktor.
Ambil darah. negatif denggi. lega sikit. asyik telan ubat je.
demam datang lagi bila habis ubat.

4/7/11. Isnin.
Semalam aku bawa ke klinik Ting, pulak. Terus ambil darah dan masuk hospital.
nasib baik ada Takaful MediAssist Prudential BSN.
berbaloi ambil insurans. sakit kita tak mintak. tapi beringat. bila-bila boleh berlaku.
cek darah sekali lagi. denggi...
malam ini bermalam kat hospital lagi.
ponteng lagi sekolah.

aku tak leh gi kelas.
esok pun mungkin tak sempat ke penang.
khamis nak ke kelantan.
harap-harap esok dah boleh keluar.
kalau tak terbantut kerja.

kena bagi ubat terbaik.
rehat betul-betul.
panjatkan doa, agar cepat sembuh.

perjalanan hidup.
ada kalanya sihat dan ada kalanya sakit.
apa yang akan berlaku kita tak tahu.
bukan esok, 1 saat lepas ini pun kita tak tahu apa akan terjadi.
kos perubatan semakin naik.
nak cepat dan servis terbaik kena gi hospital swasta.
kena poket tebal atau ada insurans.
dah jadi penting sekarang ini.
mahu  tak mahu kena ada insurans. cari takaful.

ketiga-tiga anak dah ada, termasuklah khaleed amar. agent pun kena pilih juga. kena tanya orang. jangan main ambil. kalau syarikat ok, kalau agent tak ok pun masalah juga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable