Jom Follow

Sabtu, 9 Julai 2011

Duit Dah Masuk???

 Bertemu lagi. Masih lagi dari Hospital Colombia Asia Puchong.
Tunggu nak keluar. Tunggu nak balik rumah.
Tunggu, entah berapa lagi mahu tunggu dan nanti.
Penantian adalah satu penyiksaan.
ceh! macam org bercinta pulak....
syoknya tidur.

tunggu berapa kena. kena bayar 10% juga walaupun dah ada Prudential BSN Takaful.
Minimum RM300 dan maksimum RM1K.
RM300 dah bayar, nak masuk itu hari.
berapa? berapa? 5 malam.
masuk air lagi. berapa? tunggu?
nak tahu la tu, sedia duit je.
tak banyak kot.
kata kerja untuk anak-anak.
cucuk card, keluar duit tu.
bonus hai-o pun masuk hari ini.
eh! dah masuk ke.
seronok kalau masuk.
dapatlah tambah koleksi buku-buku.
tapi berapa dapat?
cukupkah tampung hidup. cukup.
jangan kata tak cukup.
kerja dah buat. kerja dah rajin
. masuk pun mesti lebih.
dok gitu, sdara. tunggu? tunggu?
tunggu lagi. sape dah check.
sape dah kat bank. sape dah ambil duit.

senyum sikit. kan dah boleh balik rumah..

hari ini gi mana.
Precint 16. kelas kecantikan.
jengok-jengok.
mana tahu boleh tambah duit.
 floria putrajaya pun ada.
tema tahun ini
'Mawar Untuk Selamanya'.
jom ramai-ramai gi tengok.
keindahan bunga-bunga.
aku pun tak pernah pergi.
mungkin tahun ini akan sampai.

kenduri pun ada hari ini.
kat Tabung Haji Kelana Jaya.
kawan sama-sama mengerjakan haji tahun lepas. kahwin anak katanya.
dah lama tak makan kenduri.  harap jalan tak jam.


KL.
wow! jangan masuk.
Bersih.
lagi sesak.
elakkan masuk kota.
kalau masuk nak ambil shot-shot menarik apa salahnya.
sejarah tu.
boleh tunjuk kat anak cucu.
inilah yang terjadi pada 9/7/2011.
bukan cite lisan je, ada gambar lagi gah.
tapi kalau takut usah pergi.
dok kat rumah je. makan tidur.

orang mlm.
ke mana hari ini.
mesti ada demo.
bukan 1, malah 4,5 demo hari ini.
pulun cuti hujung minggu.
jangan biarkan berlalu tanpa demo.
ada demo, adalah meniaga.
ada meniaga, adalah income.
ada income, bolehlah hidup senang.
tak ada demo.
ada kelas. 
ada sesi-sesi sembang motivasi bersama rakan kongsi.
ada yang gi bersukan bersama
rakan niaga serta tambah senarai nama.
bersukan dan berniaga.
persatukan kedua-duanya da
n jangan lupa fokus lebih pada meniaga.

orang mlm.
dah bertebaran merata.
cari rezeki di bumi Allah.
Rajin berusah, dia akan dapat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable