Jom Follow

Khamis, 28 Julai 2011

Alahai Tewas Lagi..

1-1
tapi 
4-6.
tertutup pintu
untuk keperingkat seterusnya.
tewas akhirnya.
perjuangan yang mudah,
sepatut menang bergaya,
bila hantaran asyik tersasar.
kawalan bola terlalu lama.
lawan mudah curi bola
dari kaki sendiri.
lawan lebih bertenaga
dan lebih matang dalam permainan.
tengah mati,
aku yang tak reti pun,
tahu, tengah tak hidup.
tengah tu arkitek dalam bola sepak.
tak hidup, mati,
kalah lebih bagus.
terlalu harapkan safee sali.
tak larat jugok weh!
nasib baik
apek ok malam ini.
kalau tak
tak payah cakap.

bukan aku nak komplen.
tapi dah hakikat.
pemain bola kita belum cukup main.
kalau ikut standard eropah.
pemain mesti main bola
selama 10,000 minit,
sejak dari peringkat sekolah rendah lagi.
aku rasa, pemain malaysia tak sampai lama tu.
 
kat sekolah, 1 tahun hanya ada 2,3 perlawanan je.
campur dengan 2,3 perlawanan persahabatan.
baru berapa minit setahun main bola sepak.

mana ada liga peringkat umur kat malaysia.
kalau ada pun 2,3 tahun terakhir saja.
cikgu-cikgu juga tak berapa support
sukan kat sekolah.
hanya akademi yang penting.
macam main bola tak boleh cari makan.
mudah senang asalkan cemerlang.

1 ulasan:

  1. arrayah.info - Kebencian Kaum Kafir Terhadap Islam Hingga Ke Padang Bola

    BalasPadam

Sociable