Jom Follow

Rabu, 27 Julai 2011

Pencil.

Malam ini sekali lagi aku menemani pensil aku beli pencil,
pemadam,
pembaris
 sharpener. 
Entah kali keberapa aku tak betapa pasti.
Dah selalu sangat.
mintak dibeli
Pensil hanya tahan 2,3 hari je. 
hari ke 4 dah kontot. 
Nak pegang pun dah tak boleh.
Hairan.
Makan ke pencil tu. 
asyik gigit pencil ke.
Tak tahu, aku tak tahu. 
2 minggu kena sediakan pencil 4 batang pencil.
Parah kalu lagu ni.
Budak2 zaman sekarang. 
Aku tahu ramai juga ibubapak
hadapi dilema yg sama. 
seperti aku, suami isteri.
Itu kira yg aku gi beli,
belum masuk yg wife dan 
maid teman dia gi beli.
beli kat popular,
beli kat mydin,
beli kat 99.
beli kat 7e.
sekali beli bukannya 1.


berapa kali sharp, 
sehari. 
pencil sekarang pun cepat patah kot.
nak sharp, bukan sekali dua patah,
banyak kali.
aku sharp pun susah nak dapat mata yang ok.
budak-budak lagi la.

beli yg mahal pun sama juga.
sharp, patah, sharp, kontot.

pemadam/pembaris
selalu hilang.
tak jumpa cari.
entah tertinggal kat mana.

adakah anda hadapi hal-hal yang serupa.
kalau darjah 1,2 memang selalu kena.
nak marah kat budak-budak macam tak betul. 
kenalah ikut, harap-harap satu-satu pencil tu bertahan lama.
tak lama pun nak buat macamana, asalkan bijak belajar.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable