Jom Follow

Jumaat, 1 Julai 2011

aku vs kau; kita kaya sama-sama


aku dah cakap dulu.
kau tak dengar.
aku dah nasihat tak nak ikut.
degil. tak makan nasihat.
sekarang sape susah.
RM20K bukan sikit.
sekarang dok bayar hutang.
barang dok bertimbung.
orang nak duit kau je tu.
mana ada orang kaya dengan mlm.
kalau kaya pun sekejap je.
lepas tu syarikat tutup.
tipu, tipu, tipu.
dok menyesal la tu.
ajak masuk, lepas tu tinggal.

hello brader.

cakap baik-baik sikit.
tengok orang la.
aku gagal bukan salah upline.
aku gagal bukan kerana syarikat.
aku gagal bukan salah produk.
aku gagal aku punya salah.
aku gagal kerana aku tak buat.
aku gagal kerana aku cabut awal.
aku gagal kerana aku malas datang kelas.
aku tak ikut cakap orang yang berjaya.
aku buat pandai-pandai sendiri.
aku gagal bukan aku ditinggal upline 
tetapi aku yang tinggalkan upline.
ramai lagi yang berjaya.
aku je yang gagal.
aku tak sesal
pasal modal tu,
aku dah balik modal.
dah dapat lebih RM20K pun.
barang aku dah habis jual.
apa yang ruginya.
kerana aku dah buat dan tahu kenapa aku gagal.
syarikat masih ada sampai sekarang.

kalau kau nak join,
jom dok bawah aku
aku dah nak mula balik.
rehat dan muhasabah aku dah habis.
dah pulih semangat juang aku.
orang sibuk buat duit.
aku je sibuk buat alasan dan dalih.
aku tak akan ulangi kesilapan lalu.
nak berjaya buat,
apa orang berjaya buat.
usah dok cakap banyak.
hasil pun tarak.
kita hidup pun tak berubah.
dok merungut, gaji kecik
tak selesai masalah.
buat tindakan.
jom, buat hai-o bersama aku.
sinar  lebih cerah. hidup lebih bermakna.
usah teperangkap dengan orang negatif.
tak maju kita.dok takat lama.

5 tahun akan datang pun kita hidup macam ini.
kalau kita tak buat perubahan.
perubahan pemikiran dan tindakan.
dari negatif kepada positif.
dari malas kepada rajin.
berniaga bagus. berniaga alternatif terbaik keluar dari kemiskinan.
buat mlm, lagi bagus. modalnya kecik. semua orang boleh berjaya.
kalau tak nak buat, sekurang-kurangnya jangan kutuk orang berusaha keluar dari kemiskinan.
ikut jejak orang dah berjaya.
kita pun akan berjaya.
aku dengar hari-hari orang join.

pasaran mlm amat luas.
satu dunia adalah prospek kita.
indonesi, singapura, malaysia.
ini pun makan tak habis.
rajin dan tekun berusaha sahaja.

jangan kau tanya orang yang tak pernah buat.
jangan kau tanya orang yang gagal/pikiran negatif.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable