Jom Follow

Isnin, 31 Januari 2011

Tunggu Nasi Masak.

salam.

isnin
31/1/11
hari ke 3.

malasnya hari ini. semalam dah tidur awal. apa boleh dapat dengan malas tu? tak berubah dengan malas.
nak tidur je rasanya, tapi apa boleh dapat dengan tidur je. boleh senang hidup dengan berlama-lama tidur?
bangun. bangun.bangun

yang kerja, silakan.
yang cuti, buatlah apa yang disukai.
ada yang dah balik kampung.
kerja sendiri, dah tahu apa yang kena buat?
ada yang sangkut banjir. apa boleh buat. hujan menjadi-jadi.

majoriti sekolah kat KL dah cuti. tapi sekolah anak-anak aku belum lagi. khamis baru cuti. balik kampung pun rabu malam.
.
keluar rumah. tengok-tengok suasana pagi.

oh! masih gelap. hujan lagi sikit-sikit. nak berbasikal pun tangguh dulu. bila?semalam pun tak.  lepas makan kot. itu pun kalau rajin. eh le. rajin mesti la. baru senang hidup.

baca buku dulu. banyak lagi yang belum baca. banyak lagi yang belum khatam. baca.baca tambah ilmu dan tambah semangat. semangat meniaga. jangan cepat puas hati dengan apa yang dah dimiliki. masih banyak lagi yang bisa kita capai dalam hidup. masih banyak lagi impian yang nak capai. dok berkira-kira nak tengok Formula1 kat Malaysia. nak gi ke tak? impian aku sebelum tamat kontrak SIC, aku mesti sekali ke sana.

impian oh impian.
masih banyak belum capai.
ini yang bikin semangat kerja memuncak.
1000 buah buku tahun ini.
beli 2,3 buah rumah kedai.

pejuang mlm.
target cdm dah ada.
pulun,pulun,pulun.
RM5,000.00 dan RM1,000.00 sedang menanti.

meniaga boom kembali. 
biar ramai-ramai dapat income besar. biar ramai-ramai capai impian masing-masing.
pejuang kat sabah, kembali ceria. kembali sibuk. nak makan tak sempat. nak sembang tak ada masa. demo,demo,demo. biozone food purifier meletup-letup. dah tak boleh tahan lagi. gelombang dah melanda. terus,terus,terus buat. bikin money. bikin pasif income.

hidup penuh makna.
hidup penuh warna-warni.

aku ni dah lapar. tunggu nasi masak dulu. gulai udang. oooooh mengancam ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sociable